رییس اتاق اصناف شهرستان ری اعلام کرد: اصناف این شهرستان همواره متعهدانه تصمیمات ستاد مقابله با کرونا را اجرا می‌کنند، درحالی که بار سنگین محدودیت‌های کرونایی بر دوش اصناف است.
کد خبر: ۹۸۶۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴ 17 August 2021

به گزارش «تابناک تهران»، لطف الله ستاره روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: اصناف شهرستان ری تا به حال به واسطه تعطیلات کرونایی متحمل میلیاردها تومان خسارت شدند و همچنان مجبور به پرداخت مالیات و حق بیمه حتی در ایام تعطیلی هستند لذا از دولت و ستاد مقابله با کرونا درخواست داریم تا چاره‌ای برای مشاغل بیندیشند.

وی با اشاره به تعطیلی اصناف، خاطرنشان کرد: اصناف به‌رغم تعطیلی واحد صنفی می‌بایست هزینه‌های اجاره‌بها، مالیات، حقوق، بیمه، اقساط بانکی و غیره را بپردازند در صورتی که هیچ درآمدی نیز نداشته‌ و هیچ‌گونه حمایتی از آن‌ها بابت دوره‌های پیشین تعطیلات کرونایی صورت نگرفته است، در واقع کسبه به تنهایی جریمه بی‌توجهی به دستورات ستاد کرونا را می‌پردازند.

رییس اتاق اصناف شهرستان ری تاکید کرد: آسیب و خسارت ناشی از کرونا به حوزه اصناف بسیار سنگین است و تمامی گروه‌های شغلی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و به طور کلی مشاغلی که در گروه ۳ و ۴ قرار دارند، بیشترین آسیب و سپس گروه شغلی ۲ و در نهایت گروه شغلی ۱ خسارت زیادی را از شیوع کرونا متحمل شدند.

این مسئول اظهار داشت: بازرسان اتاق اصناف در تعطیلات سراسری در بازارها و معابر شهرری حضور یافته و بر روند اجرای طرح نظارت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری با برخورداری از ۵۶ اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و ۱۰ هزار واحد صنعتی و صنفی از جمله شهرک صنعتی شمس آباد، کارخانه سیمان و کارگاه های تولیدی و خدماتی اعم از سنگ بری، شیشه و سفال، آجرپزی، کارگاه قالیبافی و قالیشویی، کشتارگاه دام و طیور به عنوان قطب کار و تولید در پهنه جنوب تهران مطرح است.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار