آئین سنتی «بنی‌اسد» همزمان با سومین روز از شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بدون حضور مردم و شرکت چند تن از هنرمندان پیشوا برای اجرای مراسم، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۸۷۵۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰ 21 August 2021

به گزارش «تابناک تهران»، بنی اسد همان قومی هستند که پس از واقعه عاشورا و به شهادت رسیدن امام حسین و یاران باوفای ایشان، پیکر پاک شهد را به خاک سپردند و مردم شهرستان پیشوا در آئینی ۵۰۰ ساله، همزمان با سومین روز شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان، این مراسم را بازسازی می‌کنند.

جمعی از هنرمندان شهرستان پیشوا روز شنبه و در مراسمی بدون حضور مردم و جمعیت انجام ، گوشه‌ای از تاریخ جهان اسلام را در تدفین شهدای دشت کربلا در صحن مطهر امامزاده جعفر(ع) بازسازی کرده و به عزاداری پرداختند.

همه ساله این آئین مذهبی با حضور خیل عظیم عزاداران حسینی در صحن مطهر امامزاده جعفر(ع)؛ فرزند بلافصل هفتمین اما شعیان حضرت امام موسی کاظم(ع) برپا می‌گردید ولی شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های اعمال شده در جلوگیری از ازدحام جمعیت باعث شد تا این مراسم بدون حضور مردم برگزار شود.

درهای صحن مطهر امامزاده جعفربن‌موسی‌الکاظم(ع) از ساعات نخستین روز به روی مردم بسته شد تا ازدحام جمعیت در این مکان مقدس انجام نشود و تنها خبرنگاران و فعالان فضای مجازی اجازه حضور در این مکان مقدس را پیدا کردند و به صورت زنده این مراسم را از طریق صفحات مجازی برای مردم پخش کردند.

در این مراسم ، تعداد زیادی از هنرمندان شهرستان پیشوا در حالی که لباس‌های عربی به تن داشته، تابوت‌هایی که بر روی آن ها اسامی شهدای دشت کربلا نوشته شده را حمل کردند.

مداحان اهل بیت عصمت و طهارت نیز با سردادن نوحه و شعرهای مذهبی در غم جانکاه شهدای مظلوم کربلا، با کاروان اسرای دشت کربلا همنوا شدند.

مراسم بنی اسد در ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲، سرآغاز قیام کفن پوشان دشت ورامین است که در آن، مردم عزادار با شنیدن خبر دستگیری امام خمینی(ع)، کفن بر تن کرده و پای پیاده به سمت تهران به راه افتادند و در پل باقرآباد به دست عوامل ستم شاهی، به خاک و خون کشیده شدند.

شهرستان پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار