فرماندار قصرشیرین با اشاره به وضعیت قرمز این شهرستان به لحاظ بیماری کرونا گفت: محدودیت‌های سختگیرانه کرونایی در پی افزایش شمار مبتلایان اعمال می‌شود.
کد خبر: ۹۹۱۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵ 05 September 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، مرادعلی تاتار روز یکشنبه در جلسه ستاد کرونا افزود: طبق دستورالعمل ستاد کرونا مشاغل پرخطر شامل رستوران‌ها و قهوه خانه‌ها به صورت پذیرایی در فضای بسته، تالار‌های پذیرایی، باشگاه‌های زنانه و مردانه مجاز به فعالیت نیستند و رستوران‌ها تنها به صورت غذای بیرون بر مجاز به فعالیت هستند.

وی اظهار کرد: همچنین کارکنان ادارات شهرستان به صورت ۵۰ درصد ظرفیت در محل کار حضور یابند و تمام ارباب رجوعی که به ادارات مراجعه می‌کنند نیز باید با رعایت پروتکل بهداشتی حتما ماسک زده باشند.

فرماندار قصرشیرین یادآور شد: شبکه بهداشت و درمان محدودیت فعالیت‌های اصناف را به آن‌ها ابلاغ کرده و مابقی اصناف مجاز نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند.
تاتار ادامه داد: واکسیناسیون بر اساس برنامه زمانبندی در مراکز واکسیناسیون شهرستان در حال اجراست، ولی مردم همچنان باید موارد بهداشتی را رعایت کرده و در بیرون از منزل حتما از ماسک استفاده کنند.

۱۲ هزار دُز واکسن کووید ۱۹ در قصرشیرین تزریق شده است

فرماندار قصرشیرین گفت: طبق آمار شبکه بهداشت و درمان از ابتدای شروع واکسیناسیئون در این شهرستان تاکنون ۱۲ هزار و ۷۶ دُز واکسن تاکنون برای مردم تزریق شده که از این میزان هشت هزار و ۳۷۷ دُز آن در نوبت اول و در نوبت دوم ۳هزار و ۶۹۹ دُز به جمعیت هدف طبق اولویت بندی ستاد ملی کرونا تزریق شده است.

مردم به رعایت موازین بهداشتی پایبند باشند
رییس مرکز بهداشت قصرشیرین نیز اظهار کرد: برای عبور از وضعیت قرمز شهرستان نیازمند همراهی و همکاری جدی مردم در رعایت و پایبندی اصول و موازین بهداشتی هستیم.

عزیز کرمی افزود: از ابتدای اپیدمی کرونا در این شهرستان تاکنون یک هزار و ۴۶۱نفربه ویروس کرونا مبتلا شده اند که ۳۵ نفر از مبتلایان فوت شده و هم اکنون ۱۹ نفر در بیمارستان بستری و تحت مراقبت هستند.
وی تاکید کرد: با توجه به سرعت بالای انتشار ویروس کرونا افراد از حضور در آیین‌های تجمعی، مراجعه غیر رور به مراکز درمانی و تجمعی، سفر‌های غیر ضرور خودداری کنند.

افراد حتما در بیرون از منزل ضمن رعایت فاصله اجتماعی از ماسک استفاده کنند

وی گفت: افراد در بیرون از منزل ضمن رعایت فاصله اجتماعی و فیزیکی با دیگران حتما از ماسک استفاده کنند، چون راه حفاظت از ویروس کرونا در زمان کنونی استفاده از ماسک است.

کرمی اضافه کرد: افراد حتما طبق اولویت بندی ستاد ملی کرونا برای تزریق واکسن مراجعه کنند، چون واکسیناسیون عمومی جامعه شرط ایمن شدن از ویروس کرونا است و تا زمانی که کل جامعه واکسینه می‌شوند همه افراد ملزم به استفاده از ماسک و دستورالعمل‌های بهداشتی هستند.

رییس مرکز بهداشت قصرشیرین افزود: افرادی که مشکوک به علایم کرونا هستند با مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته تست کرونا بدهند و همه‌ی افرادی که افرادی که آزمایش آن‌ها مثبت می‌شود و یا دارای علایمی همچون سرما خوردگی هستند حتما شرایط قرنطینه را رعایت و از تردد در سطح شهر و آلوده کردن دیگران به این ویروس خودداری کرده و در صورت تشدید علایم حتما به مرکز درمانی مراجعه کنند.

شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار