اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در پیامی رحلت عالم ربانی، حضرت آیت الله حسن حسن زاده آملی را تسلیت گفتند.
کد خبر: ۹۹۶۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶ 26 September 2021

 

به گزارش «تابناک تهران» به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران 
در متن پیام تسلیت اعضای شورای اسلامی شهر تهران تاکید شده است که رحلت عالم ربانی، عارف نستوه و حکیم فرزانه حضرت آیت الله حسن حسن زاده آملی رضوان الله تعالی علیه اندوهی جانکاه و  مصیبتی عظیم است.

همچنین یادآور شده است که این معلم اخلاق، مجاهد وارسته، اندیشمند فرهیخته حوزه و عالم بابصیرت، عمر پربرکتی را در مسیر علم و دانش، تقوا  و پرهیزکاری، عرفان و فلسفه به سر برد و جویندگان زهد و دانش از سرچشمه این پیر فرزانه بهره مند و سیراب شدند و فقدانش ضایعه‌ای بزرگ برای جامعه علمی و دینی کشور و اسلام خواهد بود.

در بخش دیگری از پیام؛ اعضای شورای اسلامی شهر تهران ارتحال آن عالم فرزانه در آستانه اربعین حسینی را به محضر امام زمان (عجل الله)، مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) ، علما و مراجع عظام، حوزه‌های علمیه، بیت معزز، شاگردان و علاقمندان و همه مردم ولایتمدار و مسلمان ایران اسلامی تسلیت گفته و از درگاه خداوند منان برای روح آن عالم جلیل القدر علو درجات و همنشینی با صالحان و مقربان درگاه حق مسئلت داشتند.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران هر یک به طور جداگانه نیز در صفحات مجازی خود، رحلت این عالم ربانی را تسلیت گفتند .

پیام تسلیت استاندار تهران

 در ‌پیام انوشیروان محسنی بندپی آمده است: همزمان با فرارسیدن ایام اربعین حسینی ،عالم ربانی، فیلسوف مجاهد ، متفکر ،مفسر و مجتهد ، حضرت آیت‌الله حسن‌زاده آملی، به لقاءالله پیوست.

در پیام آمده است: درگذشت این عالم نستوه و اندیشمند برجسته دینی جهان اسلام و به ویژه تشیع که عمر گرانبها ، پربار و با برکت خویش را در راه ترویج مکتب اهل بیت علیهم السلام و کسب علم و دانش و نشر آن و توجه توامان به کمال و معرفت نموده، فقدان عظیمی است.

این ضایعه مولمه و جبران ناپذیر را محضر مقام معظم رهبری مدظله العالی، بیت مکرم ایشان، جامعه روحانیون معزز، اساتید و طلاب حوزه های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم، دوستداران، شاگردان، علاقه مندان و مردم شریف ایران تسلیت عرض نموده و از خداوند منان، علو درجات ، رحمت واسعه و محشور شدن با صدیقین و شهدا را برای ایشان مسئلت می نمایم. 

علامه حسن زاده آملی در سن ۹۳ سالگی و پس از یک دوره سخت بیماری شنبه سوم مهر ماه ۱۴۰۰ دیده ار جهان فروبست. علت فوت علامه از سوی مسئولان درمانی عارضه قلبی ناشی از کهولت سن اعلام شده است.

حسن‌زاده آملی در اواخر سال ۱۳۰۷ هجری خورشیدی در روستای « ایرا » بخش لاریجان از توابع شهرستان آمل متولد شد. او در ۶ سالگی خواندن و نوشتن را در مکتب‌خانه آموخت و در سال ۱۳۲۳ دروس حوزوی را آغاز کرد.

علامه در سال ۱۳۴۲ش از تهران به قم رفت و به مدت ۱۷ سال در دروس علامه طباطبایی، برادر علامه و سید محمدحسن الهی حاضر شد. این فیلسوف بزرگ ایرانی پس از سکونت در قم، ۱۴ دوره شرح منظومه، چهار دوره اشارات، یک دوره اسفار اربعه و چهار دوره شرح فصوص قیصری را تدریس کرد. شرح تمهید و مصباح الانس نیز از جمله تدریس‌های اوست. او همچنین حدود ۱۷ سال دروس ریاضیات، هیات، وقت و قبله را درس داده که کتاب دروس «معرفة الوقت و القبلة» محصول آن درس‌هاست.

علامه حسن زاده آملی، کتاب‌هایی چون نهج‌البلاغه، اسفار اربعه، کشف المراد، کلیله و دمنه و گلستان سعدی را تصحیح کرده و دیوان اشعاری نیز به چاپ رساند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار