امید آزاده در ابتدا ضمن تبریک هفته معلم به تمامی معلمان کشور عزیزمان ایران و به خصوص معلمان تلاشگر شهرستان دنا به بیان ویژگی‌ها و جایگاه والای استاد بزرگ شهید مرتضی مطهری پرداخت و ایشان را شخصیت و فیلسوف زمان معاصر دانست که نام وی تا همیشه ماندگار خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۶۵۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳ 04 May 2024

به گزارش خبرگزاری تابناک کهگیلویه وبویر احمد به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم مدیر آموزش و پرورش شهرستان دنا بیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر پاتاوه سخنرانی کرد.

امید آزاده در ابتدا ضمن تبریک هفته معلم به تمامی معلمان کشور عزیزمان ایران و به خصوص معلمان تلاشگر شهرستان دنا به بیان ویژگی‌ها و جایگاه والای استاد بزرگ شهید مرتضی مطهری پرداخت و ایشان را شخصیت و فیلسوف زمان معاصر دانست که نام وی تا همیشه ماندگار خواهد بود.

مدیر آموزش و پرورش سپس ضمن اشاره به جایگاه والای معلم گفت: سخن گفتن در باب کسی که شأن و منزلتش هم ردیف با شأن و منزلت پیغمبر است و در قرآن کریم به عنوان بهترین انسان‌ها مورد ستایش هست، کاری سخت می‌باشد.

وی گفت: معلمی کرامت و شرافتی است سترگ و تحفه ای است آسمانی که خداوند متعال برای تربیت نیکو، هدایت و کمال انسان به بشر ارزانی داشته است و ارزش کار معلم و اهمیت آن به وسعت انسان سازی، هویت بخشی، هدایت و کمال جامعه است و آنچنان دارای عظمت است که با هیچ متر و معیاری قابل اندازه‌گیری نیست.

آزاده به نقش آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: آینده هر کشوری را می‌توان در سیمای کنونی آموزش و پرورش آن دید و همه ابعاد توسعه و ترقی کشور بستگی به عملکرد مطلوب نظام تعلیم و تربیت دارد؛ و در اهمیت این موضوع همین بس که دشمن تمام توان خود را برای ناامید کردن و دلسرد کردن معلم گذاشته تا به واسطه آن بتوانند معلمان را از وظیفه ذاتی خود که همان تربیت نسلی شجاع، مدیر، انقلابی و با روحیه جهادی است دور کنند.

مدیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به بیانات حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در جمع فرهنگیان کشور گفت: بیانات عالمانه و توصیه‌های ارزشمند مقام معظم رهبری نقشه راهی برای تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزش و پرورش است و توجه و دغدغه ایشان به امور تربیتی و مسائل پرورشی به عنوان خط و مشی و حرکت در آموزش و پرورش دنا مورد توجه ویژه قرار می‌گیرد.

امید آزاده در ادامه به تشریح برنامه‌های صورت گرفته و یا برنامه‌ریزی شده برای انجام در هفته بزرگداشت مقام معلم اشاره کرد و گفت: نواختن زنگ سپاس در روز سه شنبه در تمامی مدارس سطح شهرستان، غبار روبی گلزار شهدا، تجلیل از خانواده های شهدای فرهنگی، تجلیل از فرهنگیان بازنشسته، تجلیل از فرهنگیان جهادگر، تجلیل از فرهنگیان موفق در امور تربیتی، تجلیل از فرهنگیان پژوهشگر برتر، برگزاری مسابقات ورزشی، برگزاری نمایشگاه های دست سازه های دانش آموزان و برگزاری جشن بزرگ تجلیل از معلمان نمونه در تاریخ ۱۷ اردیبهشت از مهمترین برنامه های آموزش و پرورش در این هفته می باشد.

مدیر آموزش و پرورش در پایان سخنان خود از توجه ائمه جمعه و جماعات، فرماندار، معاون فرماندار، فرمانده سپاه ناحیه دنا، بخشدار بخش پاتاوه، شهردار پاتاوه، اعضای شورای اداری شهرستان، رؤسای ادارات و تمام کسانی که در هفته معلم و روز معلم، برای فرهنگ سازی تکریم معلم و نشان دادن جایگاه والای معلم در جامعه قدم برداشتند و به مجموعه آموزش و پرورش لطف داشتند، تقدیر و تشکر نمود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار