معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: ۳۰۰ کیلومتر از محور‌های خراسان شمالی با هدف تامین عبور و مرور جاده‌ای طی فروردین ماه امسال خط کشی شد.
کد خبر: ۱۱۶۶۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۱ 12 May 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، حامد معروف اظهار کرد: سه میلیارد تومان اعتبار برای اجرای عملیات خط کشی محور‌های استان طی فروردین ماه امسال به منظور ایمن سازی جاده‌ها و تردد روان وسایل نقلیه هزینه شده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود ۱۵۰۰ کیلومتر از محور‌های خراسان شمالی طی امسال خط کشی شود، افزود: عملیات خط کشی جاده‌ها با اولویت محور‌های پرتردد و پرتصادف اجرا می‌شود و با توجه به سرقت تابلو و علائم در طول محور‌ها و کمبود تجهیزات عمودی، استفاده از خط کشی و علائم افقی جایگزین مناسبی برای هدایت مسیر وسایل نقلیه محسوب می‌شود.

معروف اظهارکرد: طی ماه گذشته سه هزار عدد علائم جدید نصب، ۵۰۰ متر گاردریل و ۲۵۰۰ مترمربع علائم و خط نوشته نیز اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد: کاربران جاده‌ای از طریق تماس با سامانه گویای ۱۴۱ می‌توانند هرگونه مشکل مشاهده شده در محور‌های مواصلاتی استان را اطلاع دهند تا در اسرع وقت رفع شود.

وی همچنین به رسوب برداری از محور‌های روستایی این استان ناشی از بارش هفته گذشته اشاره کرد و گفت: طی بارش در هفته گذشته، محور‌های روستایی شهرستان‌های اسفراین، فاروج و راز و جرگلان به طول ۴۷ کیلومتر با تلاش راهداران، رسوب برداری و پاکسازی شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی این اداره کل، معروف افزود: در این مدت، عملیات رسوب برداری در محور‌های روستایی شهرستان اسفراین به طول ۱۵.۵ کیلومتر در محور‌های روستایی شهرستان راز و جرگلان به طول ۲۴ کیلومتر و در محور‌های روستایی شهرستان فاروج به طول ۷.۵ کیلومتر اجرا شده است.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار