۱۲ درصد از آتش سوزی‌های زاگرس در لرستان رخ می دهد.
کد خبر: ۱۱۶۷۶۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۱ 19 May 2024

به گزارش تابناک لرستان؛ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: ۱۵۰ نقطه بحرانی با ۶۱۷ هزار هکتار مساحت در استان شناسایی شده که به علت کوهستانی بودن استقرار یک فروند بالگرد در لرستان برای اعزام نیرو‌ها در هنگام وقوع آتش سوزی‌ها ضروری است.
حسین میرزایی افزود:سالانه یک درصد از جنگل‌های دنیا تحت تاییر حریق از بین می‌رود و منطقه‌ی زاگرس خشک است و بیشترین حریق را دارد که ۱۲ درصد آتش سوزی‌های زاگرس در لرستان رخ می‌دهد.
وی با بیان اینکه کاربری عمده اراضی استان جنگل و مرتع است و بر این اساس ۷۳ درصد وسعت استان را تشکیل می‌دهند، گفت:یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار جنگل و ۸۰۰ هزار هکتار مرتع در لرستان وجود دارد و در حوزه‌ی جنگل لرستان رتبه نخست کشور را دارد.
میرزایی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد آتش سوزی‌ها عامل انسانی دارد، افزود:بیشترین آتش سوزی سال گذشته در خرم آباد رخ داد و بیشترین مساحت حریق رخ داده متعلق به شهرستان پلدختر بوده است.
در استان لرستان به ازای هر ۲۷ هزار و ۷۲۲ هکتار مساحت عرصه‌های ملی یک محافظ وجود دارد و با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و احتمال وقوع آتش سوزی در عرصه‌های تحت مدیریت همکاری سایر دستگاه‌ها در این زمینه ضروری است.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار