عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: درختان باغات باقیمانده در تهران، نفس‌های آخر را می‌کشند.
کد خبر: ۱۵۶۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲ 02 January 2016
«محمد حقانی» در خصوص مصوبه برج باغ‌ها با اشاره به اینکه این مصوبه در شورای دوم در سال ۸۲ به تصویب رسید، افزود: هر چند هدف این مصوبه حفظ درختان و باغات بود اما در عمل نتیجه عکس داد و باعث شد بسیاری از باغات مخصوصا در شمال تهران از بین برود. 

رئیس کمیته باغات شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس مصوبه برج باغ‌ها، قرار شد سی درصد از باغ مجوز ساخت دریافت کند و هفتاد درصد باقی مانده نیز به عنوان باغ نگهداری و رسیدگی شود اما در عمل متاسفانه به جای سی درصد، سطح اشغال تا ۵۰ و حتی ۶۰ درصد هم رسیده است. 

حقانی افزود: یکی از دیگر مسائل در خصوص حفظ باغ‌ها، طرح تفضیلی است که گاهی مشاهده می‌شود قوانین مربوط به پهنه فضای سبز (g) رعایت نمی‌شود و درختان از بین می‌رود. 

وی علت از بین رفتن باغات بر اساس طرح برج باغ را ضعف در نظارت شورا و نیز شهرداری عنوان کرد و گفت: ‌هم شورا در این باره کار کار‌شناسی و نظارت کافی را انجام نداد و هم شهرداری‌ها برای کسب درآمدهای بیشتر نظارت کافی را در این خصوص انجام ندادند. 

حقانی افزود: حال و هوای باغات تهران مثل هوای تهران خراب است و اندک درختان در باغات تهران مانند طرشت و سوهانک نفس‌های آخر را می‌کشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار