فرماندار ری:
تابناک تهران - شاید برای مسئولان و مردم برخی شهرها نزدیکی جغرافیایی به کلانشهر تهران مزایایی داشته باشد اما فرماندار ری معتقد است مجاورت با تهران بیشتر از اینکه منشاء خیر باشد باعث بروز مشکلات مختلف در شهرش شده است.
کد خبر: ۲۴۰۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳ 06 June 2016

هدایت الله جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری درباره مشکلات این شهر می گوید: «برخی از معضلات این منطقه اختصاصی هستند و ری هم مانند سایر شهرها با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند اما متاسفانه باید بگویم که بخش اعظم چالش هایی که مردم و مسئولان شهرستان ری درگیر آنها هستند به دلیل مجاورت با تهران است.»

او ادامه می دهد: «وقتی ما می گوییم باید مسئولان مختلف به ری توجه بیشتری داشته باشند به این دلیل نیست که خودمان جزو دست اندر کاران مدیریت این شهر هستیم بلکه به این دلیل است که ری واقعا شرایط حساس و ویژه ای دارد و بیشتر از سایر شهرهای اطراف تهران در معرض اسیب هایی ست که از این شهر سر ریز می کند.»

جمالی پور دفن زباله های پایتخت در ری را مثال می زند و می گوید: «هر روز هزاران تن از زباله های تهران در مناطقی مانند کهریزک و اطراف ری دفن می شوند و این اقدام باعث بروز انواع آلودگی ها در این مناطق می شود و حتی آب های زیر زمینی این قسمت را تحت تاثیر قرار می دهد. از طرفی بزرگترین شهر صنعتی خاورمیانه و پنج زندان بزرگ هم در این منطقه واقع شده است. همه اینها با هم باعث می شود که اوضاع ری حساس تر شود و نیاز به توجه بیشتری داشته باشد. به خصوص در بحث هایی مانند امنیت نیازمند کمک سایر نهادها هستیم.»

او اعتقاد دارد که باید راه حلی برای رفع مشکلات پایتخت بدون فشار آمدن به شهرهای اطراف اندیشید و می گوید: «متاسفانه مردم ری تاوان مشکلات پایتخت را می دهند اما از مزایای آن استفاده نمی کنند. مزایا و سود بسیاری از اقداماتی که در پایتخت انجام می شود برای خود تهران باقی می ماند اما عوارض ناشی از آنها دامن مردم ری را می گیرد و این اصلا منصفانه نیست.»

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار