کد خبر: ۲۶۲۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰ 19 July 2016


پس از حذف سجاد کاظم‌زاده بوکسور جوان البرز از حضور در اردوی تیم ملی و شرکت در مسابقات المپیک ریو 2016، این بار نوبت به خط قرمز کشیدن بر روی نام حسین نوری کشتی‌گیر البرزی رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، در حالی که مدت زیادی تا شروع مسابقات المپیک ریو باقی نمانده است، تیم‌های ملی کشورمان در رشته‌های مختلف خود را آماده حضور در این مسابقات می‌کنند.

المپیک هر چهار سال یک بار برگزار شده و مهمترین مسابقات ورزشی در کل جهان به شمار می‌آید.

پیش از این اعلام شده بود که شش ورزشکار البرزی سهمیه حضور در المپیک را کسب کرده‌اند که برای استان کوچک و تازه تاسیس البرز، آمار قابل توجهی است.

علیرضا خجسته در رشته جودو، علیرضا کریمی در رشته کشتی آزاد، حسین نوری در رشته کشتی فرنگی و مهدی خدابخشی و کیمیا علیزاده در رشته تکواندو و شهرام محمود عضو تیم ملی والیبال کشورمان شش ورزشکار المپیکی استان البرز هستند.

البته باید به نام این شش ورزشکار، نام سجاد کاظم‌زاده بوکسور جوان و جویای نام البرزی را نیز اشاره کرد که در تمام مسابقات انتخابی تیم ملی و همچنین رقابت‌های درون اردوی تیم ملی، موفق به شکست حریف خود شده بود.

اما ناگهان چند ماه قبل خبر رسید که سجاد کاظم‌زاده با این توجیه که کاظم‌زاده جوان و بی‌تجربه است، امین قاسمی‌پور را برای حضور در المپیک انتخاب کرد.

قاسمی‌پور در مسابقات داخلی و مسابقات انتخابی تیم ملی از سجاد کاظم‌زاده شکست خورده بود.

در همان زمان رضا گل‌محمدی مدیرکل وقت ورزش و جوانان استان البرز در گفت‌وگویی با خبرنگار فارس در کرج گفته بود: "کمیته فنی فدراسیون بوکس مدعی است که آن فرد بهتر از سجاد کاظم‌زاده است. ما تلاش داریم که خدای ناکرده حق این جوان ورزشکار البرزی پایمال نشود.

ضمن اینکه حریف سجاد کاظم‌زاده رنکینگ‌ بالاتری نسبت به سجاد دارد و کمیته فنی می‌گوید که رنکینگ و تجربه حریف سجاد بالاتر است.

اما ما از ورزشکار جوان البرزی حمایت می‌کنیم و در حال رایزنی هستیم تا حداقل این جوان با اخلاق ورزش البرز تصور نکند که از سوی مدیریت ورزش استان و هیأت بوکس مورد حمایت قرار نمی‌گیرد."

از سوی دیگر مجتبی اسکندری رئیس هیأت بوکس استان البرز درباره حذف ناگهانی نام سجاد کاظم زاده به خبرگزاری فارس گفته بود: با توجه به حضور آقای امین قاسمی‌پور در وزن 69 کیلو، مقرر شده بود که در یک بازی انتخابی این دو ورزشکار که هر دو دارای اخلاق پهلوانی و توانمندی‌های بالایی هستند، مقابل یکدیگر قرار گرفته و در نهایت برنده این مسابقه برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک معرفی شود.

اسکندری بیان داشت: کاظم‌زاده در چندین مرحله موفق به شکست رقیب خود شد و همه اهالی بوکس و کارشناسان منتظر بودند که نام این ورزشکار با انگیزه و خوب البرزی برای حضور در مسابقات فوق اعلام شود.

وی افزود: با این وجود و بر اساس اخباری که دریافت کردیم، کمیته فنی تصمیم گرفته که آقای قاسمی‌پور را به این مسابقات اعزام کند که به نظر بسیاری از کارشناسان و پیشکسوتان بوکس، این تصمیم نیاز به بازنگری دارد.

رئیس هیأت بوکس استان البرز افزود: نباید در حق ورزشکار با اخلاق و پرتلاش و باانگیزه البرزی که مورد حمایت اکثریت جامعه ورزش این استان است، ظلم شود و انتظار داریم که کمیته فنی و کادر فنی تیم ملی بوکس در این تصمیم بازنگری کند.

اسکندری اظهار داشت: زمانی که ورزشکار می‌تواند در مسابقات انتخابی رقیب و حریف خود را شکست دهد، به طور قطع از توانمندی بیشتری برخوردار بوده و باید به وی برای امتحان کردن توانمندی و اثبات شایستگی خود فرصت داده شود. در حال رایزنی با مسؤولان و اعضای کمیته فنی برای جلوگیری از تضییع حق سجاد کاظم‌زاده بوکسور توانمند و شایسته استان البرز هستیم.

* چرا مسؤولان سیاسی البرز از ورزش و ورزشکاران حمایت نمی‌کنند؟

اگر چه در آن مقطع هیأت بوکس استان البرز و همچنین اداره کل ورزش و جوانان حمایت خوبی از بوکسور جوان البرزی انجام دادند، اما این حمایت‌ها ثمربخش نبود و در نهایت نام سجاد کاظم‌زاده به عنوان مسافران المپیک اعلام نشد.

وی بعدها در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در کرج اظهار داشت: هیأت بوکس استان البرز و مدیریت ورزش استان البرز از من حمایت بسیاری داشته و برای پیشرفت من تلاش کردند.

این بوکسور جوان البرزی افزود: با این وجود رأی کمیته فنی به من تعلق نگرفت و نتوانستیم در مسابقات انتخابی المپیک شرکت کنم و طبیعی است که از این تصمیم خوشحال نمی‌شوم.

کاظم‌زاده تصریح کرد: من هنوز راه طولانی و بسیاری در پیش دارم و از نظر سنی می‌توانم سال‌ها به این ورزش ادامه دهم و دوست‌ دارم که روزی پیراهن مقدس تیم ملی را در مسابقات جهانی و به ویژه المپیک بر تن کرده و برای کشورم افتخارآفرینی کنم.

وی گفت: به همین دلیل معتقدم که در این سن نرفتن به المپیک آخر دنیا نیست و سال‌های آینده فرصت دارم که با تمرین بسیار زیاد و توجه به صحبت‌ها و راهنمایی‌های مربیان و پیشکسوتان به حق خودم برسم.

در همان زمان رسانه‌ها و اهالی ورزش و علاقه‌مندان به ورزش در استان البرز به مدیران سیاسی از جمله استانداری و نمایندگان مجلس اعتراض کردند که چرا شما از ورزشکاران البرزی حمایت نمی‌کنید تا به این راحتی نام آنها از حضور در تیم ملی خط نخورد.

شبیه همین ماجرا در رفتن باشگاه سایپا از استان البرز اتفاق افتاد و در نهایت رضا گل‌محمدی مدیرکل وقت ورزش و جوانان استان البرز به صراحت در گفت‌وگویی با خبرگزاری فارس اعلام کرد: "حمایت کردن فقط عکس گرفتن نیست. ما نمی‌خواهیم مسؤولان فقط با تیم‌های ورزشی عکس یادگاری بگیرند. باید حمایت عملی انجام شود. متاسفانه ما مسؤولانی که به استان البرز تعلق خاطر داشته باشند، کم داریم و برخی از این مدیران به البرز و کرج به عنوان پله ترقی نگاه می‌کنند.

باید جوانان ما و مردمی که می‌گویند چرا سایپا از البرز رفت به این موضوع آگاه شوند که اگر مدیریت ارشد استان البرز و همچنین مسؤولان کشوری از ما حمایت می‌کردند، سایپا نمی‌توانست از البرز خارج شود.

ولی ما تنها ماندیم و فدراسیون و بقیه دستگاه‌های تاثیرگذار هم مجاب نشدند، سایپا از البرز رفت. اگر مسؤولان حمایت می‌کردند، می‌توانستیم با شرایطی که به سود استان البرز و جوانان این استان است، سایپا را در این استان حفظ کنیم، اما متاسفانه تنها ماندیم و حمایت نشدیم."

* تاریخ در حال تکرار شدن است

به دلیل عدم حمایت قاطع مسؤولان ارشد استان البز به ویژه مدیران سیاسی، ورزش استان البرز در حال آسیب دیدن است.

ابتدا باشگاه سایپا از این استان رفت و سپس نوبت به حذف ورزشکاران المپیکی این استان رسید.

ابتدا قرعه به نام سجاد کاظم‌زاده بوکسور جوان البرزی افتاد و حال نوبت حسین نوری کشتی‌گیر فرنگی‌کار البرزی است.

حسین نوری که از جوانان آینده‌دار کشتی کشورمان به شمار می‌آید، در تمام مسابقات انتخابی موفق به شکست حریف خود یعنی حبیب‌الله اخلاقی در وزن 85 کیلو شده است.

اما در نهایت کادر فنی تیم ملی با همان توجیهی که کمیته فنی فدراسیون بوکس به آن استناد کرد، نام حسین نوری را خط زده و می‌خواهند حبیب‌الله اخلاقی را به المپیک بفرستند.

اگر چه حبیب‌الله اخلاقی از ورزشکاران با اخلاق و با تجربه ایران اسلامی است و سال‌ها پیراهن مقدس تیم ملی کشتی فرنگی را بر تن داشته و افتخارات زیادی برای ورزش ایران کسب کرده است، اما نباید حق حسین نوری را نادیده گرفت.

کارشناسان ورزشی استان البرز معتقدند که اگر مدیران اداره کل ورزش و جوانان و مدیران ورزشی استان البرز از حسین نوری حمایت می‌کردند، امروز وی بلیت برزیل را در دست داشت.

این کشتی‌گیر جوان البرزی طی روزهای اخیر حاضر به گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج نشده و معتقد است که در این شرایط نباید آرامش تیم ملی را بر هم زد.

وی از طریق یکی از نزدیکان خود به درخواست مصاحبه با خبرنگار فارس پاسخ منفی داده و تنها گفته است: "در آینده تلاشم را دو چندان می‌کنم تا بتوانم حقم را بگیرم."

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار