کد خبر: ۳۴۴۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۴ 15 December 2016
تابناک فارس به نقل از مهر:روح‌الله بهرامی  ظهر پنجشنبه در نشست مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان جهرم با بیان اینکه خدمات بنیاد مسکن به عشایر و روستاییان در شرایط دشوار ملموس و قابل توجه است، گفت:  جامعه عشایر استان فارس با پرورش و نگهداری بیش از ۳ میلیون راس دام سالانه بیش از ۱۶ هزار تن گوشت قرمز برابر با ۲۵ درصد گوشت تولیدی استان فارس را تامین می‌کنند و نقش بسزایی در ایجاد کار و معیشت در مناطق روستایی و عشایر دارند.

 مدیر کل امور عشایر استان فارس، افزایش میزان اشتغال و توسعه اقتصاد خانوار عشایر، کمک به ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی، ارتقاء بهره‌وری منابع تولید در جامعه عشایر، جلوگیری از مهاجرت اجباری عشایر به شهرها و غیره را با تاکید بر افزایش خدمات و حفظ زنجیره تولید و معیشت در مناطق عشایری مورد تاکید قرار داد.

  بهرامی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را نهادی انقلابی دانست که به فرمان حضرت امام خمینی (ره) تأسیس شده و از جمله نهادهایی است که وجودش در جامعه مایه خیر و برکت برای همگان به ویژه روستائیان و عشایر است.

  مدیر کل امور عشایر استان فارس یادآورشد: از جمله نهادهایی که با نیت خالص جهت رفع مشکلات مردم و روستاییان و عشایر گام برداشته بنیاد مسکن بوده و خدمات بنیاد در مناطق عشایری و روستاها فراگیر است و موجب ایجاد محرومیت زدایی شده است.

وی همچنین خواستار همکاری همه جانبه جهت تجمیع عشایر و اسکان آنان در کانون‌های مورد نظر شد و در عین حال خشکسالی و عدم شغل را ازجمله دغدغه این قشر از جامعه دانست و از بنیاد مسکن خواست تا در تخفیف قیمت اراضی واگذاری به عشایر همکاری کند.

صمد کارگرفرد مدیر بنیاد مسکن شهرستان جهرم نیز در این نشست آمادگی مجموعه بنیاد مسکن جهرم را جهت ارائه خدمت به جامعه عشایر شهرستان ابراز و گزارشی از روند خدمات رسانی و چگونگی تجمیع در کانون اسکان عشایر را تشریح کرد.

 وی بیان کرد: شهرستان جهرم در حال حاضر در خصوص کمیت و کیفیت اسکان عشایر مقام اول را در سطح استان داراست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار