مسوول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به کاهش اهدای عضو در استان، گفت: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون حدود ۴۰ بیمار مرگ مغزی داشتیم که تنها یک خانواده راضی به اهدای عضو آنها شدند.
کد خبر: ۹۶۴۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳ 19 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،دکتر بهنام روندی افزود: در این مدت، حدود ۳۵۰ مورد کاهش سطح هوشیاری بیماران بررسی شد که از این تعداد فقط ۴۰ بیمار مرگ مغزی تشخیص داده شدند.

وی اظهار داشت: هر فرد مرگ مغزی می‌تواند با اهدای ارگان‌های حیاتی بدنش مانند پانکراس، کلیه، کبد، قلب و روده ها حیات بخش جان هشت نفر باشد و با اهدای سایر بافت ها و نسوج نظیر قرنیه، تاندوم ها و استخوان ها نیز زندگی ۵۲ نفر را بهبود ببخشد.

به گزارش ایرنا، براساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سال ۹۸ اعضای ۱۲ فرد مرگ مغزی به بیماران نیازمند اهدا شده بود.
از بدن یک فرد مرگ مغزی شده می‌توان هشت عضو به بدن نیازمندان پیوند زد که در کرمانشاه هم اکنون امکان پیوند سه تا چهار عضو وجود دارد.

در اهدای عضو هیچ وجهی دریافت و پرداخت نمی‌شود و افراد به جای دفن کردن اعضای عزیزانشان، آن را به نیازمندان اهدا و جان عده‌ای را نجات می‌دهند.
اکنون ۲ هزار و ۶۸۰ تخت بیمارستانی در قالب ۱۸ بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار