رییس کل دادگستری استان همدان گفت: برای رسیدگی به مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه قضایی و تسهیل در رسیدگی به دعاوی آنان مجتمع تخصصی اقتصادی دایر و هزینه‌های دادرسی حذف می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۰۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۱ 18 November 2021
رییس کل دادگستری استان همدان گفت: برای رسیدگی به مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه قضایی و تسهیل در رسیدگی به دعاوی آنان مجتمع تخصصی اقتصادی دایر و هزینه‌های دادرسی حذف می‌شود.

به گزارش تابناک همدان، از ایرنا «محمدرضا عدالتخواه» روز پنجشنبه در جریان بازدید از واحدی‌های اقتصادی، تولیدی و بنگاه‌هایی تجاری شهرستان بهار و بخش لالجین افزود: برای حمایت از تولید کنندگان نیازمند تصویب قوانین حمایتی در حوزه قضایی بوده تا در صورت بروز مشکل، افراد بتوانند فعالیت تخصصی خود را با سرعت از این مجتمع در یک محیط علمی، تخصصی و با حضور قضات مجرب پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات تولید کنندگان مربوط به دستگاه قضایی و بخشی هم مربوط به بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی است اضافه کرد: برگزاری جلساتی برای پیگیری و رفع موانع پیش روی تولید کنندگان ضروری است و در صورت نیاز برای رفع مشکل با مسئولان ملی رایزنی شود.

رییس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه فعالان اقتصادی نباید دغدغه‌ای جز کار، تولید و صادرات داشته باشند، ادامه داد: باید با شناسایی مشکلاتی مرتبط با حوزه مسئولیتی دولت یا قوه قضائیه و ارائه راهکار و پیشنهادات سازنده برای رفع آن‌ها در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گام برداشت.

عدالتخواه افزود: تسهیل در تعیین محل طرح دعوا در پرونده‌های تجار هنگام زمان بروز مشکل حقوقی ضروری است تا فرد بتواند در محل شرکت یا اقامتگاه تاجر طرح دعوا کند به عبارت دیگر محل اقامت خواهان یا «فعال اقتصادی» موجب ایجاد صلاحیت محلی برای آن مرجع قضایی شود.

وی با اشاره به درخواست مسئول گلخانه صنعتی در خصوص جذب و اشتغال زندانیان در این محل بیان کرد: یکی از درخواست‌های مسئولان یکی از گلخانه‌ها با توجه به حجم بالای کار گلخانه، فراهم کردن زمینه فعالیت زندانیان رأی باز و معتادان بهبودیافته به عنوان کارگر در این گلخانه بود.

عدالتخواه اضافه کرد: بنابراین کارگروهی در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان با حضور نماینده دادستان عمومی و انقلاب، مددکار اجتماعی زندان‌ها و فعالان اقتصادی تشکیل شده تا زمینه اشتغال آن دسته از زندانیانی که بازاجتماعی شده یا محکومیتشان پایان یافته و علاقه‌مند به کار و اشتغال هستند، فراهم شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار