با گذراندن دوره‌های آموزشی ویژه.
رییس اداره حقوقی منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت که ماموران منابع طبیعی پس از گذراندن یک دوره آموزشی و دریافت کارت ویژه به عنوان ضابطان خاص دادگستری فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۱۶۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰ 15 December 2021
 رییس اداره حقوقی منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت که ماموران منابع طبیعی پس از گذراندن یک دوره آموزشی و دریافت کارت ویژه به عنوان ضابطان خاص دادگستری فعالیت می‌کنند.

به گزارش تابناک همدان از ایرنا، «علیرضا قاسمی مجاهد» روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی ماموران منابع طبیعی استان همدان به عنوان ضابطان خاص دادگستری، افزود: ماموران منابع طبیعی بر اساس ماده ۵۴ قانون حفاظت و بهره‌برداری در ردیف ضابطان خاص دادگستری محسوب شده و هرگونه تخریب و تصرف در اراضی ملی و منابع طبیعی اتفاق بیفتد، می‌توانند با نظر دادستان آن را متوقف و نسبت به تشکیل پرونده و معرفی فرد خاطی اقدام کنند.

به گفته وی، به منظور فراگیری مهارت‌های لازم ضابطان و آمادگی ماموران منابع طبیعی برای ایفای نقش و وظایف قانونی، کلاس آموزش ضابطان دادگستری برای کارکنان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همزمان به صورت وبینار برای ادارات منابع طبیعی شهرستان‌ها برگزار شد.

رییس اداره حقوقی منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان افزود: ماموران منابع طبیعی به عنوان ضابط دادگستری، برای دریافت کارت ضابطین دادگستری نخست باید آموزش‌های لازم را زیر نظر دادستان عمومی و انقلاب شهرستان‌ها فرا بگیرند و پس از گذراندن دوره آموزشی کد ویژه دریافت کنند.

قاسمی مجاهد افزود: ماموران یگان حفاظت، محافظان و کارشناسان اداره حقوقی با حضور در این دوره آموشی با وظایف و اختیارات ضابطان در حفظ و حراست از منابع ملی آشنا شده و مسائل مربوط به نحوه تنظیم پرونده تخلف کیفری، تکمیل پرسشنامه‌ها و نحوه ارتباط با متصرفان و تخریب کنندگان اراضی ملی و روش‌های پیگیری پرونده در مراجع قضایی را فرا گرفتند.

وی تاکید کرد: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی بر اساس قانون در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف در اراضی ملی و منابع طبیعی با نظر دادستان آن را متوقف کرده و نسبت به تشکیل پرونده و معرفی فرد خاطی اقدام کنند.

به گفته وی، این دوره آموزشی با حضور ۳۰ نفر از کارکنان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان و ادارات شهرستانی شامل مامورین یگان حفاظت، محافظین، کارشناسان اداره حقوقی و برخی ادارات ستادی برگزار شد.

به استناد ماده ۳ آیین دادرسی کیفری و ماده ۵۴ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور ماموران منابع طبیعی منوط به گذراندن دوره‌های آموزشی و دریافت کارت ویژه در ردیف ضابطان خاص دادگستری قرار می‌گیرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار