معاون حفاظت وامور اراضی منابع طبیعی استان عنوان کرد:
دوره آموزشی نحوه رسیدگی به پرونده‌های شعبه ویژه منابع طبیعی و آشنایی با قوانین و مقررات حفاظت از جنگل‌ها ومراتع در با همکاری دادگستری همدان برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۱۸۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۸ 25 December 2021
دوره آموزشی نحوه رسیدگی به پرونده‌های شعبه ویژه منابع طبیعی و آشنایی با قوانین و مقررات حفاظت از جنگل‌ها ومراتع در با همکاری دادگستری همدان برگزار شد.

به گزارش تابناک همدان، این دوره آموزشی با حضور کارشناسان حقوقی وروسای ادارات منابع طبیعی شهرستان‌های استان وتعدادی ازکارشناسان ممیزی وحد نگاری واستعداد یابی منابع طبیعی استان با تدریس قاضی شعبه ویژه رسیدگی به پروند‌های منابع طبیعی در سالن جلسات منابع طبیعی استان همدان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

رضا الوندی معاون حفاظت وامور اراضی منابع طبیعی استان همدان در این دوره آموزشی گفت: مباحث مربوط به حوزه اراضی بیشتر حقوقی و مالکیتی است بنابراین ارتقای سطح دانش علمی وفنی کارشناسان حقوقی در این حوزه یک ضرورت است تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

الوندی افزود:دعاوی مربوط به اراضی ومنابع طبیعی و دعاوی زمین از اموری است که در سال‌های اخیر بواسطه بالا رفتن ارزش زمین مورد توجه قرار گرفته است وافزایش دانش علمی وفنی کارشناسان دراین بخش بسیار حائز اهمیت است.

معاون حفاظت وامور اراضی منابع طبیعی استان بیان داشت: حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی و ملی جزء مهمترین وظایف حاکمیتی در سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور و ادارات منابع طبیعی استان‌ها هاست.


الوندی با اشاره به سیاست دولت‌های مختلف از زمان تصویب قانون ملی شدن جنگل‌ها و مراتع تاکنون گفت: حفاظت فیزیکی از عرصه‌های ملی، اخذ اسناد اراضی ملی، اقدامات حقوقی و برخورد با عوامل تخریب وتصرف از مهمترین اقدامات مستقیم و غیر مستقیم ما در حفاظت از عرصه‌های ملی است.

الوندی تصریح کرد: با توجه به ضرورت آشنایی کارشناسان حقوقی با آخرین قوانین و مقررات و همچنین افزایش اثربخشی و کارایی آنان در نظارت و اجرای پرونده‌های حقوقی، این اداره کل میزبان برگزاری دومین دوره کارگاه آموزش حقوقی کاربردی در سالجاری است.

به گفته وی: به منظور فراگیری مهارت‌های لازم ضابطان و آمادگی ماموران منابع طبیعی، کارشناسان حقوقی برای ایفای نقش و وظایف قانونی، کلاس آموزشی برای ادارات منابع طبیعی شهرستان‌ها، کارشناسان حقوقی وبخش زمین از برنامه‌های پیش بینی شده ما در سالجاری است.

وی ادامه داد: ماموران یگان حفاظت، محافظان و کارشناسان اداره حقوقی با حضور در این دوره آموشی با وظایف و اختیارات ضابطان در حفظ و حراست از منابع ملی آشنا شده و مسائل مربوط به نحوه تنظیم پرونده تخلف کیفری، تکمیل پرسشنامه‌ها و نحوه ارتباط با متصرفان و تخریب کنندگان اراضی ملی و روش‌های پیگیری پرونده در مراجع قضایی وشعبه ویژه رسیدگی به پروند ۰‌های منابع طبیعی را فرا گرفتند.

وی افزود: این گونه کارگاه‌ها در طول سال جاری در جهت افزایش اطلاعات عمومی کارشناسان حقوقی وروسای ادارات منابع طبیعی شهرستان‌ها استمرار خواهد داشت.
 
منبع: پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار