همرزم حاج قاسم سلیمانی حفظ ارزش‌ها، جهادی ماندن به معنای تلاش مستمر و هدفمند، مقاومت و آمادگی همه‌جانبه را از اصول پاسداری از انقلاب دانست و گفت: بصیرت از ویژگی‌های مهم مکتب حاج قاسم است که موجب تدوام مقاومت می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۹۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵ 02 January 2022

به گزارش تابناک قم، سردار اسدالله گنجعلی همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی امروز در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه پافشاری بر آرمان‌ها و ارزش‌ها موجب ثابت و دوام انقلاب اسلامی شده است، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین این آرمان‌ها ایثار و شهادت و زنده‌نگه داشتن جلوه‌های ایثار و شهادت است چراکه شهدا به ما آموختند که حفظ نظام نیازمند مقاومت، مجاهدت، تلاش و بصیرت است.

وی از سخن شهید سلیمانی مبنی بر اینکه شرط شهید شدن شهید بودن است یاد کرد و افزود: هیچ کسی قبل از اینکه علم بیاموزد نمی‌تواند عالم باشد و شرط عالم شدن علم‌آوری است و در مورد شهادت هم تا انسان به این جایگاه نرسد شهید نمی‌شود.  

رئیس ستاد یادواره شهدای مدافع حرم استان قم از هجرت و جهاد به‌عنوان دو عنصر برای رسیدن به شهادت نام برد و گفت: برای اینکه بتوانیم از انقلاب پاسداری کنیم باید جهادی باشیم و حاج قاسم هم به ما یاد دادند که اصل جهادی بودن در انقلاب تلاش مستمر و هدفمند است.

 

وی انقلابی بودن را دیگر اصول مورد نیاز برای پاسداری از انقلاب برشمرد و گفت: ما باید به نقشی که بر عهده داریم کوشا باشیم و باور کنیم خداوند ما را می‌بیند و همانطور که سردار گفتند با ایمان و اتکا به خداوند متعال پیروز می‌شویم.

همرزم شهید قاسم سلیمانی از بصیرت به‌عنوان یکی از ویژگی‌های مهم مکتب حاج قاسم نام برد و گفت: بصیرت موجب تدوام مقاومت می‌شود.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرودند «مسئله داعش را قبل از اینکه داعش به وجود بیاورد، آقای سلیمانی پیش بینی کرد و به من گفت که در دل جهان اسلام، چنین فتنه ای در حال شکل گیری است»؛ در همین راستا حاج قاسم هم سخنی دارد که « والله والله والله بزرگترین و مهمترین شئون عاقبت بخیری، رابطه دلی و قلبی با این حکیمی است که سکاندار انقلاب اسلامی را به عهده دارد.»

فرمانده عملیات منطقه آزادسازی شده نبل و الزهرا داشتن آمادگی و تلاش همه جانبه را اصل دیگر از اصول پاسداری از انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: حاج قاسم تاکید داشتند که باید شبانه روزی کار کرد، از اتاق در بسته خارج شویم  و کار میدانی کنیم.

وی با اشاره به سخن حاج قاسم مبنی بر اینکه ما نباید بگذاریم که دشمن سر بلند کند، دشمن مثل افعی است، گفت: مقاومت، استقامت و پایداری از مهم‌ترین اصول برای تداوم راه است.

گنجعلی تصریح کرد: یکی از خصوصیات بارز حاج قاسم شجاعت همراه با تدبیر بود؛ رهبر انقلاب اسلامی هم در مورد حاج قاسم فرمودند که «دارای شجاعت و روحیه مقاومت بود؛ هم شجاع و هم با تدبیر  بود، حاج قاسم در عین حال که بسیار مهربان و به عنوانی سردار دلها بود؛ اما شخصیتی جدی و عاطفی داشت نه تنها قهرمان ملت ایران بود بلکه قهرمان تمام جهان شد».

وی افزود: از نکات دیگری که حاج قاسم به ما یاد داد این است که می‌گوید افراد خاکستری را جذب کنیم، افراد با غیرت را بگردیم پیدا کنیم و جمع کنیم تا دست دشمن را خالی کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار