مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: آزادی قدیمی‌ترین زندانی این استان نیازمند کمک خیران و تامین ۴۰۰ میلیون تومان است.
کد خبر: ۱۰۲۱۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴ 10 January 2022
مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: آزادی قدیمی‌ترین زندانی این استان نیازمند کمک خیران و تامین ۴۰۰ میلیون تومان است.

به گزارش تابناک همدان، یداله روحانی منش گفت:این زندانی سال ۸۲ اقدام به ساختمان سازی در شهر همدان کرده و تا چندسالی این کار را بدون هیچگونه مشکل انجام می‌داد.

او گفت: این فرد در یکی از طرح‌های انبوه سازی با مشارکت مردم پول زیادی برای اجرای طرح جمع آوری کرد و با وجود تکمیل شدن ۵۰ درصد طرح، اما محاسبه اشتباه پیمانکار و نوسان قیمت‌ها موجب ناتوانی در تکمیل ساختمان‌های نیمه کاره شد.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: پیمانکار این طرح متواری و مالک اصلی این طرح که پزشک عمومی نیز است به عنوان طرف حساب مردم، با شکایت متقاضیان مسکن از سال ۸۹ راهی زندانی شد.

روحانی منش گفت: با ورود ستاد دیه به این پرونده مقرر شد که زندانی برای رهایی از بند ۸۰۰ میلیون تومان پرداخت کند که ۴۰۰ میلیون تومان آن از سوی بانک تامین شد و برای ۴۰۰ میلیون مابقی نیازمند کمک خیران و نیکوکاران هستیم.

او گفت:این پزشک ۵۶ ساله در مدت زمان حضور خود در زندان بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر را به صورت رایگان ویزیت کرده است.

به گفته مدیرعامل ستاد دیه استان همدان ۱۹۸ زندانی جرائم غیرعمد این استان در ۹ ماه نخست امسال آزاد شدند که ۱۲۸ نفر از این افراد برای مسائل مالی، ۴۷ نفر به علت ناتوانی در پرداخت مهریه، ۲۲ نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت نفقه و یک نفر نیز برای پرداخت دیه ناشی از حادثه، زندانی شده بودند.

روحانی منش گفت:مجموع بدهی این زندانیان افزون بر ۴۹۷ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال بود و بدهی این افراد از طریق گذشت شاکیان، آورده زندانی، «اعسار به تقسیط» و پرداخت تسهیلات کم بهره تامین و پرداخت شد.

منبع ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار