با وجودیکه بنده و همسرم در طی سه روز گذشته در بستر بیماری کرونا بودیم و این موضوع را به اطلاع استاندار محترم نیزرسانده بودم ولی متاسفانه با وجود استرس های کرونا بر من و خانواده ام ، سیاسیون و طرفداران فامیلی یک منطق خاص فشار را بر وزارت تنگ کردند!
کد خبر: ۱۰۲۹۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۸ 20 February 2022

در پی انتصاب دکتر محمد غلام نژاد به سمت سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ، دکتر پرویز یزدان پناه مدیر سابق این دانشگاه با انتشار متنی  ضمن خداحافظی ، از کارکنان اخراجی بیمارستان شهید جلیل عذرخواهی کرد .

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، دکتر پرویز یزدان پناه در یادداشتی نوشت؛

 

بسمه تعالی

سلام و عرض ادب و احترام خدمت مردم شریف استان و همکاران دانشگاهی

خدای را شاکرم که توفیق خدمتگزاری به مدت حدود ٣٣ ماه به مردم شریف استان و همکاران دانشگاهی نصیب اینجانب نمود

خوشبختانه در طی این مدت به کمک هیات رییسه و پرسنل شریف دانشگاه خدمات زیادی مانند راه اندازی بیش از ۵۵ پروژه، خرید حدود ١٨٠ میلیارد تومان تجهیزات جهت فعال کردن بیمارستان شهید جلیل و بیمارستان نرگسی گچساران، آماده کردن بیمارستان شهدای بهمئی جهت راه اندازی، راه اندازی کلینیک های تخصصی یاسوج ، گچساران و دهدشت ،راه اندازی ٨ مرکز اورژانس جاده ای،راه اندازی تعدادی مراکز جامع سلامت و خانه های بهداشت ، شروع پروژه های بیمارستان های چرام ، لنده و دنا، همچنین جذب حدود ۵٠ هیات علمی، کسب رتبه اول فناوری دانشجویان دانشگاه در کشور ،کارهای برجسته فرهنگی در دانشگاه ، ایجاد امنیت برای همه تشکل های دانشجویی ،اصلاح ساختار بیمارستان ها و شبکه ها و جذب حدود ١٠٠٠ نفر نیروی استخدامی و شرکتی ،تاسیس رشته های جدید دانشگاهی ،مجوز ساخت دانشکده پیراپزشکی ، اقدام در اخذ مصوبه دانشکده داروسازی، مجوز ساخت خوابگاههای دانشجویی ۴٠٠ و ٢۵٠ نفره، راه اندازی مجدد آنژیوگرافی و جراحی قلب ، آماده کردن مرکز پزشکی هسته ای جهت افتتاح در طی حدود دو ماه آینده ، جذب حدود بیش از ١٣٠ نفر متخصص و فوق تخصص در استان ،فعال شدن بخش های تخصصی و فوق تخصصی در بیمارستان شهید جلیل( درحال تکمیل ) ، راه اندازی مرکز درمان ناباروری در بیمارستان جلیل،آماده نمودن مرکز پزشکی هسته ای برای راه اندازی از اعم فعالیت های انجام شده می باشد . خوشبختانه در طی این مدت تراز منفی دانشگاه با وجود کاهش درآمدهای اختصاصی دانشگاه از ١٨٠ میلیارد تومان به کمتر از ١٠٠ میلیارد تومان رسیده است .

خوشبختانه در طی سه سال گذشته قانون مداری، شفافیت، رعایت عدالت ، احترام ارباب رجوع و پرسنل دانشگاه ، شایسته سالاری در انتخاب مدیران ، کاهش دخالت سیاسیون در دانشگاه ، رعایت توازن منطقه ای ، مشارکت نیروهای غیر بومی در مدیریت های دانشگاه، تعامل موثر با نهادهای سیاسی، قضایی ، نظامی ، مذهبی و وزارتی و … در دانشگاه نهادینه شده است و تقریبا کلیه خدمات دانشگاه الکترونیکی شدند . مناقصه ها ، مزایده ها و استعلام ها به روند قانونی برگشتند .درنسخه نویسی الکترونیک باحدود ١٠٠ درصد در کشور مقام اول را دانشگاه دارد که عمدتا بدلیل ایجاد تهیه زیرساخت های الکترونیک درطی این مدت بود .

با شروع کرونا در دو سال قبل با حمایت دکتر کلانتری استاندار سابق ،حمایت های اعضا ستاد کرونا و وزارت بخصوص دکتر نمکی، دکتر تقوی نژاد،دکتر جان بابایی و دکتر رئیسی توانستیم بیمارستان شهید جلیل، شهدای دولت آباد رابعنوان بیمارستان معین کرونا فعال کرده و خوشبختانه تنها استانی که با وجود میزان بروز بالای بیماری دچار کمبود تخت و امکانات درمانی و بهداشتی در پیک های کرونا نشد استان کهگیلویه و بویراحمد بود .

خوشبختانه با حمایت مردم شریف استان ، استاندار سابق ،روحانیت معظم و آگاه استان بخصوص آیت الله سید شریف الدین ملک حسینی و حجه السلام سید نصیر حسینی ، نهاد های حکومتی ، هنرمندان ، سیاسیون ، نهادهای مدنی، ریش سفیدان ، نخبگان ،فضاهای مجازی ، صدا و سیما ، معلمین و اساتید و نیروهای از خود گذشته دانشگاه توانستیم پیک های کرونا را با کمترین مرگ و میر و بهترین خدمات به مردم شریف استان به این نقطه برسانیم .

شاید تنها نقطه تاریک در مدیریت اینجانب اخراج کارگران بیمارستان شهید جلیل بود که بنده در اخراج نیروهای فوق هیچ دخالتی اعم از شکایت ، پیگیری و اخراج آنها و… نداشتم و در نامه های محرمانه ای که به آیت الله ملک حسینی، دکتر کلانتری استاندار و دکتر نگین تاجی رییس دادگستری استان نوشتم و گفت و گو و رایزنی با رییس سازمان بازرسی استان داشتیم و در شورای تامین استان نیز ازآنها دفاع کردم متاسفانه راهی بجز تسویه حساب با نیروهای فوق باقی نماند که موظف به اجرا بودیم هر چند بعضی سیاسیون شریک در جذب این نیروها بناحق مرا نزد کارگران فوق که دارای حقوقی بودند و باعث آسیب چند میلیاردی به دانشگاه و صدمات جبران ناپذیر به کارگران فوق شد گناه را به گردن مدیریت اینجانب انداختند که در برابر قرآن ما خواهان اخراج کارگران نبوده و این موضوع قطع نان و کار کارگران برای دانشگاه لکه ننگی است که من همیشه از این موضوع ناراحت بوده و هستم و باید کسانی که مقصر بودند جوابگوی آنها باشند و لازم است از همه کارگران فوق معذرت خواهی کنم که نتوانستم برای ادامه کار آنها اقدام موثری انجام دهیم . لازم است از نمایندگان قبلی استان ( آقای تاجگردون که تلاش های ایشان در تامین بودجه ،حمایت و نظارت بر دانشگاه در طی دو سال بی نظیر بود ، حاج زارعی و حاج عدل هاشمی)، نمایندگان فعلی استان ( حاج آقا موحد و دکتر روشنفکر)،دکتر کلانتری و معاونین ایشان،روحانیت شریف استان، فرمانداران و بخشداران شهرستانهای استان ، نهادهای قضایی، امنیتی، سپاه، نیروی انتظامی ،سازمان بازرسی، دیوان محاسبات، شهرداری ها ، هلال احمر ، آموزش و پرورش، دانشگاههای استان ،سازمان تبلیغات و حوزه های علمیه ،صمت، گردشگری ، اداره ارشاد ،صدا و سیما، بسیج ،تعزیرات حکومتی و سایر نهادها و رسانه ها که در تلاشی همگانی برای تامین ، حفظ وارتقا سلامت مردم تلاش شبانه روزی داشتند تشکر و قدردانی نمایم .

همچنین از هیات رئیسه محترم دانشگاه و هیات امنای دانشگاه، اعضا هیات علمی ،مدیران ،نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه و کشور و پرسنل زحمتکش دانشگاه که با همه ناملایمات شب و روز برای تامین و حفظ و ارتقای سلامت مردم جنگیدند سر تعظیم فرود آورم و برای شادی روح شهید سلامت استان دکتر زارعی فاتحه می فرستیم و به پاسداشت راه ایشان که حفظ سلامت مردم بود وفادار خواهیم ماند .

تغییر مدیران در هر کشور و سازمان امری طبیعی است و اینجانب از شهریور ماه امسال استعفای خودم را نوشته بودم که دوستان اجازه ارسال به وزارت را ندادند . متاسفانه بعضی از سیاسیون در استان که به قانون آشنا نبوده و به استقلال قوا اعتقادی ندارند فکرکردند می توانند دانشگاه را مانند ادارات دیگر صحنه ترک تازی خود کنند ،صحنه خدمتگزاری به مردم را صحنه جنگ اعلام کردند و نگذاشتند حتی بیمارستان شهر خودشان را فعال نگه داریم و در طی ٨ ماه گذشته قدمی در حفظ سلامت شهروندان شهرهای منتخب خود هم برنداشتند. با وجودیکه بنده و همسرم در طی سه روز گذشته در بستر بیماری کرونا بودیم و این موضوع را به اطلاع استاندار محترم نیزرسانده بودم ولی متاسفانه با وجود استرس های کرونا بر من و خانواده ام ، سیاسیون و طرفداران فامیلی یک منطق خاص چنان فشار را بر وزارت تنگ کردند که شرمندگی این عمل زشت آنها برای کسی که در جنگ تحمیلی برای استقلال این مملکت جنگیده و ایثارگر جنگ میباشد و حدود ٢٨ سال در استان خدمتگزار در تامین سلامت مردم بوده و در مبارزه با کرونا سلامتی خود را ازدست داده و در بستر بیماری میباشد اجازه ندادند که اگر اینجانب و همسرم از این بیماری جان سالم بدر بردیم تغییر را انجام دهند .

گذشتگان اینجانب مانند ملاقباد نیک اقبال (سی سختی)، ملا فرامرز یزدان پناه ،میرزا محمدحسن فرد و سایر خانواده ام منشا و مهد فرهنگ ،علم ،شجاعت، سیاست، کار ، عمران و آبادی ،مردم دوستی ، میهن پرستی و دینداری بوده اند و بی شک فرزندان آنها در سراسر میهن منشا خدمات ارزنده برای مردم بوده و می باشند و این برخورد با کسی که بیمار بوده است بی شک مورد تایید خداوند ، مردم استان و جامعه دانشگاهی نمی باشد . قضاوت این رفتار را به مردم آگاه استان می سپارم .

برای مدیریت جدید دانشگاه آرزوی خدمتگزاری به مردم استان دارم و از همه همکاران دانشگاهی خواهشمندم در پیشبرد و ارتقا دانشگاه ایشان را یاری نمایند . خدایا چنان کار سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار

خط قرمز فرزند کوچک شما همیشه در زندگی حفظ منافع ملی و استانی بوده است و وقتی پزشک شده ام قسم خورده ام که سلامت مردم را با هیچ چیزی عوض نکنم و همه بندگان خدا را مانند خانواده خودم حساب کنم و به حفظ سلامت آنها پایبند باشم .

مردم شریف استان و همه همکاران را به خداوند متعال می سپارم .

خدمتگزار مردم شریف استان

دکتر پرویز یزدان پناه ١۴٠٠/١٢/١

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
درود بر ایشان انسان فاضل و فرهیخته و منطقی و خدا ترس بودند.
جلیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
خدا .....کنه،بهداشت و درمان استان......کشوندی،خدا .....ً.میکنه اگر قسم خورده بودی این همه بی عدالتی نمیکردی،عالم و آدم و بسیج کردی برا اون صندلی بی شرف ،.... ً..
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار