سرپرست اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه یاسوج
جمالی توسعه فضا‌های ورزشی در استان با هدف شور و نشاط در بین دانش آموزان، توسعه مدارس شبانه روزی به منظور پوشش تحصیلی دانش آموزان مناطق محروم و تحویل ۷۰۰ کلاس درس در دوسال گذشته را از اقدامات خوب دولت در استان عنوان کرد.
کد خبر: ۱۱۶۵۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵ 03 May 2024
تشریح اقدامات دولت در آموزش و پرورش استان

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد محمد جمالی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته یاسوج با گرامیداشت یاد وخاطره استاد شهید مرتضی مطهری و تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: شهید مطهری از بارزترین متفکران اسلامی در عصر جدید است که با درک زمان و شناخت مسائل فکری مبارزه‌ای سرسختانه با کجروی‌ها و انحرافات داشت.
جمالی افزود: آثار متعدد شهید مطهری بلا استثنا مورد تایید امام راحل بوده که مطالعه آن‌ها برای همگان مفید خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه معلم کلید واژه موفقیت در جامعه است گفت: اساس هستی بر تربیت است و معلم استوارترین مربی برای هدایت انسانهاست.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان افزود: معلمان معماران آینده ایران اسلامی هستند و فردای ایران قوی باید با دستان معلمان ساخته شود.
جمالی به نقش تاثیر گذار معلمان در دوران دفاع مقدس و سایر عرصه‌ها در جامعه اشاره کرد وگفت: امروز نیز معلمان در کلاس درس در راه تعلیم وتربیت دانش آموزان مجاهدانه در حال خدمت هستند.
وی، سند تحول بنیادین آموزش وپرورش را، نقشه و چراغ راه در حرکت آموزش و پرورش به سوی توسعه و ترقی عنوان کرد وگفت: بر اساس فرمایشات رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی، آموزش و پرورش دستگاه مولد ثروت و معلم محور تحول در جامعه است که از همه آحاد مردم و مسئولین انتظار می‌رود در راستای تکریم جایگاه و مرجعیت معلم بیش از گذشته تلاش مضاعفی نمایند.
جمالی با بیان اینکه تعلیم و تربیت از بزرگترین سفارشات انبیای الهی در طول تاریخ بشریت بوده است گفت: در نظام اسلامی آموزش و پرورش مهمترین دستگاه اداری کشور است که توجه به آن تضمین کننده آینده کشور است.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت یاد وخاطره ۱۰۳ شهید فرهنگی و ۴۴۶ شهید دانش آموز نیز گفت: در راستای دومین کنگره شهدای استان اجلاسیه شهدای دانش آموزی و فرهنگیان در مهرماه امسال با حضور وزیر محترم آموزش وپرورش برگزار خواهد شد.
وی افزود: مسیر ایران قوی از آموزش و پرورش می‌گذرد و هیچ مسیر جایگزینی وجود ندارد که در این راستا، ۱۲ عنوان برنامه مهم تحولی در دولت سیزدهم در سطح استان در حال اجراست.
جمالی از اجرای ۴۰۰ برنامه در سطح استان در راستای بزرگداشت هفته مقام معلم خبر داد وگفت: غبارویی گلزار مطهر شهدا، تجلیل از ۱۰۲ معلم نمونه استانی، شهرستانی ومنطقه‌ای، تجلیل از خانواده‌های فرهنگی شهید، اجرای پویش سلام معلم وشکوه معلم، پیش بینی بیش از ۴۰ برنامه رادیویی وتلویزیونی در صدا وسیما و نشست با خبرنگاران جهت تبیین نقش و جایگاه معلم و رویکرد آموزش وپرورش در دولت سیزدهم بخشی از این برنامه هاست.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد از اجرای رتبه بندی معلمان بعد از ۱۱ سال در دولت سیزدهم خبر داد وگفت: استخدام ۳۸۳۷ نفر از ابتدای دولت مردمی ایران قوی تاکنون و جذب ۵۸۱ نفر تا مهرماه در آموزش وپرورش نیز از اقدامات خوب دولت در زمینه نیروی انسانی بوده است.
وی توسعه فضا‌های ورزشی در استان با هدف شور و نشاط در بین دانش آموزان، توسعه مدارس شبانه روزی به منظور پوشش تحصیلی دانش آموزان مناطق محروم و تحویل ۷۰۰ کلاس درس در دوسال گذشته را از اقدامات خوب دولت در استان عنوان کرد.
جمالی، مشارکت خانواده‌ها در تحقق اهداف آموزش و پرورش را یادآور شد و‌گفت: در راستای عدالت آموزشی و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی. امسال علاوه بر دانش آموزان پایه دوازدهم. دانش آموزان پایه دهم و یازدهم نیز در آزمون نهایی شرکت می‌کنند که معدل آن‌ها بخشی از کنکور خواهد بود.
جمالی در پایان با بیان اینکه دولت سیزدهم در استان نگاه ویژه‌ای به آموزش وپرورش دارد از همراهی حضرت آیت الله حسینی نماینده محترم، ولی فقیه در استان و سید علی احمد زاده استاندار جهادی و فرهنگ دوست استان تقدیر و تشکر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار