اولین جشنواره حمایت از کودکان بی سرپرست وسرطانی با عنوان جشنواره پروانه ها با حضور جمعی از خیرین در مجتمع فدک اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۳۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱ 29 September 2015
به گزارش ایرنا، رئیس بنیاد حمایت از کودکان بی سرپرست و سرطانی اردبیل هدف از این جشنواره را جذب خیرین برای کمک به کودکان سرطانی نیازمند و بی سرپرست عنوان کرد.

جواد قرآن نویس افزود: هم اکنون شش هزار خیر عضو بنیاد خیریه حمایت از کودکان بی سرپرست وسرطانی استان هستند که تمام هزینه های این کودکان را تقبل می کنند.
وی بیان کرد: 500 کودک عضو بنیاد حمایت از کودکان بی سرپرست و سرطانی استان هستند که 160 نفر از آنها به بیماری سرطان مبتلا هستند.
وی ادامه داد : 50 نفر از این افراد دانشجوی نیازمند و بی سرپرست و بقیه دانش اموز نیازمند هستند که تا پایان تحصیلات دانشگاهی تمامی هزینه های تحصیلی آن ها پرداخت می شود.
قرآن نویس با اشاره به پرداخت تمامی هزینه های درمانی کودکان سرطانی نیازمند عضو این بنیاد گفت: تمامی هزینه های رادیوتراپی ،جراحی ، دارو و آزمایش های مختلف این بیماران توسط خیرین تامین می شود.
وی با بیان اینکه مقداری از هزینه های بیماران سرطانی و نیازمند استان نیز از طریق صندوق های این بنیاد که در سطح شهر نصب شده تامین می شود ، افزود: این صندوق ها هیچ افزایشی ندارند و به تعداد سال های گذشته در سطح شهر آماده دریافت کمک های مردمی و خیران هستند.
به گزارش ایرنا ، هزمان با برگزاری این جشنواره از تندیس مرحوم مرتضی صادقی از خیر فقید اردبیلی نیز در مجتمع فدک اردبیل رونمایی شد.
مرتضی صادقی متولد 1301 در اردبیل بوده که تحصیلات ابتدایی خود را در اردبیل به اتمام رسانده ودر سال 1326 به تهران مهاجرت کرده است.
وی با ادامه تحصیل در دبیرستان دارالفنون تهران موفق به گرفتن دیپلم شده ودر دانشگاه حقوق تهران مشغول به تحصیل می شود.
وی اقدامات نیکوکارانه بسیاری را در اردبیل از خود به جا گذاشته که ساخت 2 مدرسه 12 کلاسه ، اهدا تعلقات باغ لاله در ججین ، اهدا حدود 600 متر زمین در میدان شریعتی برای ساخت درمانگاه هلال احمر برای درمان بیماران نیازمند از جمله اقدامات نیکوکارانه وی بوده است.
همچنین وی در ساخت ساختمان انجام حمایت از بیماران دیابتی ، کمک به موسسه حمایت از بیماران سرطانی با اهدا یک قطعه زمین و تعمیر وبازسازی حمام اوچدکان اردبیل فعالیت خیرخواهانه ای داشته است.

انتهای پیام /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار