کد خبر: ۱۰۳۲۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰ 08 March 2022
به گزارش تابناک همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان در مراسم فارغ التحصیلی خلبانان پایگاه شکاری شهید نوژه، گفت: رشادت‌ها و حماسه آفرینی‌های فرماندهان ارتش و نیروی هوایی در زمان دفاع مقدس را هرگز فراموش نخواهیم کرد. 

وی افزود: با تهاجم و تجاوز صدام به ایران، نیرو‌های سلحشور هوایی جمهوری اسلامی، کمتر از ۳ ساعت، واکنش نشان دادند. 

قاسمی فرزاد یادآور شد:  نخستین واکنش‌های نیرو‌های هوایی جمهوری اسلامی ایران یعنی انتقام، کمان‌و اچ‌۳، بود که بیش از ۳۰۰ هواپیما وارد آسمان عراق شد. 

استاندار همدان اظهار داشت: بدون‌شک این سه عملیات از دقیق‌ترین و بی‌سابقه‌ترین عملیات‌های پروازی در تاریخ جمهوری اسلامی محسوب می‌شود. 

وی گفت:  صدام حسین کافر، محاسبه کرده بود که در سه روز اهواز و یک‌هفته‌ای نیز تهران را محاصره خواهد کرد، و تصور می‌کرد ارتش جمهوری اسلامی قادر به رویارویی با نیرو‌های وی نیست. 

وی با اشاره به اقدام جدی و فوری نیروی هوایی بود که توانست در اوایل جنگ، حرکت ارتش بعثی را زمین‌گیر کند، گفت:  فرماندهان ارتش و نیرو‌های هوایی جمهوری اسلامی ایران صحنه‌های بی‌سابقه و حماسه‌های تاریخی آفریدند که هنوز در ذهن مردم به یادگار مانده است. 

و یبابیان اینکه فارغ التحصیلان پایگاه شکاری شهید نوژه، پا جای پا فرماندهان خواهند گذاشت که تاریخ شاهد رشادت‌های آنان بوده است، گفت:  فارغ التحصیلان پایگاه شکاری شهید نوژه، به عنوان فرزندان راستین این آب و خاک در مسیری که شهدای این پایگاه طی‌طریق کردند، گام بردارند. 

وی افزود:  دفاع از ارزش‌های کشور، انقلاب، اسلام، ولایت و قرآن سرلوحه کار فارغ التحصیلان پایگاه شکاری شهید نوژه باشد. 

قاسمی فرزاد تصریح کرد:  فرزندان امروز ما، تفاوتی با نسل پیشین خود ندارند، و همیشه زمینه‌ساز حماسه‌ها و رشادت‌ها در دفاع از مردم و این آب و خاک هستند. 


وی با اشاره به اینکه داشتن امنیت یکی از نعمت‌های بزرگ الهی است، که در این دنیای پر مخاطره، توسط نیرو‌های نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران تامین می‌شود، افزود:  نیروی هوایی قدرتمند‌تر از همیشه، آسمان ایران اسلامی را رصد و اجازه کوچک‌ترین تعرض را به هیچ‌کس نخواهد داد. 

قاسمی فرزاد خاطر نشان کرد:  مردم ایران قدردان زحمات و تلاش‌های نیرو‌های نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف در راستای برقراری امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار