رییس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: دستگاه قضا با همه توان برای حل مشکلات مردم و احقاق حقوق آنان تلاش می‌کند.
کد خبر: ۱۰۴۱۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳ 26 April 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، پرویز توسلی زاده روز دوشنبه در حاشیه دیدار هفتگی خود با مردم اظهار داشت: استمرار دیدار‌های بدون واسطه با مردم جزو برنامه‌های اصلی مسئولان قضایی استان است که با جدیت دنبال می‌شود.

وی ضمن تأکید بر مدیریت اختلافات توسط خود مردم یادآور شد: مردم می‌توانند بسیاری از مسائل و مشکلات را به نحوی مدیریت کنند که نیاز به حضور در دادگستری نباشد.

توسلی زاده خاطر نشان کرد: معتقدیم که بسیاری از اختلافات قابل حل و فصل و مصالحه است و در این صورت، هم خود خانواده‌ها کمتر متحمل آسیب می‌شوند و هم کار دستگاه قضایی کاهش می‌یابد.

رئیس دستگاه قضایی استان ادامه داد: خود مردم باید تلاش کنند تا حد امکان از مراجعه به محاکم قضایی خودداری و مشکلات را حل و فصل کنند چرا که تنها با صدور رأی مشکلات حل نخواهد شد.

وی افزود: متأسفانه بسیاری از مردم از نظر آگاهی حقوقی ضعیف هستند و توصیه می‌شود حتما در قرارداد‌های حقوقی خود از مشاوره‌های خبره استفاده کنند.

توسلی زاده یادآوری کرد: در دیدار‌های امروز به درخواست‌های مراجعین شامل مشکلات حقوقی و قضایی از قبیل مطالبه و اجرای مهریه، نفقه و هزینه‌های زندگی زوجه، اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری، مرخصی زندانی، تسریع در رسیدگی و تقاضای عفو و بخشودگی، رسیدگی و دستورات لازم صادر شد.

در این دیدار ۱۷۳ نفر از شهروندان مشکلات خود را با رییس کل دادگستری کرمانشاه درمیان گذاشتند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار