مدیرکل ورزش و جوانان همدان گفت : رفع مشکل ازدواج جوانان و ترویج ازدواج آسان نیازمند همکاری و هم افزایی همه دستگاه ها به ویژه متولیان فرهنگی است.
کد خبر: ۱۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴ 26 January 2015

خبر گزاری ایرنا ؛  سید 'عبدی افتخاری' در شورای فرهنگ عمومی همچنین بیکاری ،مسکن و آداب و رسوم نادرست را از مشکلات جوانان در امر ازدواج عنوان و اظهار کرد: مباحث فرهنگی مهم ترین عامل در بالا رفتن سن ازدواج، افزایش طلاق و کاهش آمار در جامعه است.

وی اضافه کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان همدان در راستای ترویج ازدواج به هنگام و آسان در سالجاری نسبت به برگزاری جشنواره پیوند آسمانی، و همایش هایی با موضوع ازدواج و برگزاری نمایشگاه جهزیه اقدام کرده است.

افتخاری همچنین گفت: در ستاد ساماندهی جوانان 26 جلسه با حمایت استاندار و فرمانداران تشکیل شده و طرح ازدواج آسان نیز در 16 جلسه بررسی شده است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان نیز گفت:تشکیل کمیته تخصصی ازدواج، تقدیر از 650 زوج نمونه و برگزاری مراسم ازدواج آسمانی از جمله اقدامات انجام شده در زمینه ترویج ازدواج آسان در استان همدان بوده است.

'
اسدالله ربانی مهر ' از تهیه سند جامع ازدواج آسان خبر داد و گفت: این سند به همت استانداری همدان و اداره کل ورزش و جوانان استان تهیه شده است که پس از تایید و تصویب به دستگاه ها اعلام می شود.

وی همچنین از اجرای طرح ملی تهیه کارت جهیزیه خبر داد و اظهارکرد: این طرح نیز بزودی اجرا می شود و زوج ها برای دریافت کارت جهیزیه به بانک عامل معرفی می شوند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان بالا رفتن سن ازدواج، رواج فرهنگ مصرف گرایی، نقش کمرنگ مراکز مشاوره ازدواج و بالا بودن نرخ مهریه را از مشکلات ازدواج در استان همدان عنوان کرد .

ربانی مهر با بیان اینکه تاخیر در پرداخت وام ازدواج یکی از مشکلات جوانان است بیان داشت: سامانه ازدواج در استان همدان فعال است و بیش از 30 هزار نفر در استان ازدواج کردند که هنوز وام ازدواج دریافت نکردند.

معاون فرهنگی وامورجوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: در حال حاضر 43 هزار و 900 مجرد بالای 30 سال در استان همدان وجود دارد که 10 هزار نفر از این افراد دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.

وی اضافه کرد: 13 هزار دختر مجرد بین 35 تا 40 سال نیز در استان همدان وجود دارد.

استان همدان دارای 605 هزار جوان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار