معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بازدید از مراحل نهایی بیمارستان در حال ساخت اکباتان برای تامین تجهیزات مورد نیاز قول مساعد داد.
کد خبر: ۱۰۴۸۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۷ 04 June 2022
 معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بازدید از مراحل نهایی بیمارستان در حال ساخت اکباتان برای تامین تجهیزات مورد نیاز قول مساعد داد.

به گزارش تابناک همدان از وب دا، دکتر کریمی در حاشیه بازدید از بیمارستان در حال ساخت اکباتان اظهار کرد: در ادامه سفر‌های استانی و بازدید از مراکز درمانی کشور امروز در خدمت مردم شریف همدان و دانشگاه علوم پزشکی همدان بودیم.

وی افزود: بیمارستان اکباتان با همت مسئولان مراحل نهایی کار را طی می‌کند و تجهیزات مورد نیاز بزودی تحویل داده خواهد شد تا این بیمارستان جنرال هر چه زودتر راه اندازی شود و مردم از خدمات آن استفاده کنند.

معاون درمان وزیر بهداست، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه استان همدان از نظر درمانی وضع خوبی دارد، گفت: همدان از نظر سرانه تخت از میانگین کشوری کمتر است و مسئولان استان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید تلاش کنند که میزان سرانه تخت استان را به میانگین کشوری و وضع مطلوب برسانند.

وی ابراز امیدواری کرد که با حمایت وزارت بهداشت، تلاش دانشگاه و مسئولان و همت مردم برای ارتقای سلامت قدم برداریم.

دکتر کریمی با بیان اینکه شعار وزارت بهداشت در دوره جدید عدالت و تعالی نظام سلامت است، اظهار کرد: یکی از مظاهر عدالت، عدالت در سلامت است و باید تلاش شود استان‌هایی که نسبت به سرانه کشوری از نطر سرانه تخت، تجهیزات و پزشک عقب‌تر هستند به وضع مطلوب برسند.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص جدب نیروی مورد نیاز بیمارستان اکباتان، خاطر نشان کرد که جذب نیرو‌ها بعد راه اندازی بیمارستان و پس از دریافت مجوز‌ها انجام می‌شود و با مکاتبات دانشگاه‌های علوم پزشکی و مجوز‌های وزارتی نیرو‌ها تامین می‌شود.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افتتاح بیمارستان‌های در شرف تاسیس خبر داد و افزود: تجهیزاتی که قول داده شده بزودی تحویل مراکز می‌شود و مردم از عواید آن بهره‌مند خواهند شد. 

بیمارستان اکباتان ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۲۶۰ میلیارد تومان برای مصارف ساختمانی آن هزینه شده و ۱۰۰ میلیارد برای تکمیل این بیمارستان مورد نیاز است و  برآورد تجهیزاتی آن ۳۰۰ میلیارد تومان است.

پیشرفت فیزیکی ۹۳ درصدی بیمارستان اکباتان

رئیس دانشگاه نیز با تشکر از دکتر کریمی برای بازدید از پروژه‌های در دستور کار حوزه درمان اظهار کرد: تعداد ۲۴ پروژه بهداشتی و ۷ پروژه درمانی در حال جریان در استان همدان وجود دارد.

دکتر محمدمهدی مجذوبی اظهار کرد: پروژه‌های بیمارستان اکباتان، بیمارستان فاطمیه، مرکز جامع سرطان و بیمارستان رزن در کنار چند مورد دیگر مهمترین پروژه‌های درمانی استان همدان هستند. 

وی با بیان اینکه بیمارستان فاطمیه خردادماه امسال افتتاح خواهد شد، گفت: این بیمارستان به طور کامل تجهیز شده است. 

رئیس دانشگاه با اشاره به اینکه بیمارستان اکباتان ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته طی سه ماه آینده تجهیز و افتتاح خواهد شد، البته وعده قطعی در این خصوص بسته به همکاری و مساعدت وزارت بهداشت جهت تامین تجهیزات در بازه فوق خواهد بود. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار