با تصویب قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها در مجلس شورای اسلامی از اول شهریورماه نرخ عوارض نوسازی افزایش پیدا می‌کند.
کد خبر: ۱۰۶۲۷۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰ 21 August 2022

به گزارش تابناک قم، محمد وحیدنیا با اشاره به تصویب قانون درآمد‌های پایدار شهرداری‌ها در مجلس شورای اسلامی گفت: این قانون بعد از گذشت بیش از ۳۰ سال به تصویب رسیده و یک‌ قدم رو به‌ جلو برای توسعه شهرهاست.

او پیشینه قانون درآمد‌های پایدار شهرداری‌ها را مربوط به دهه ۶۰ دانست و افزود: بعد از جدا شدن شهرداری‌ها از بدنه دولت در دهه ۶۰ و تا به مروز شهرداری‌ها خودگردان و مسیری سخت را پشت سر گذاشته‌اند.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم نکات مثبت قانون درآمد‌های پایدار را موردبررسی قرار  داد و افزود: این قانون می‌تواند در این شرایط اقتصادی به شهرداری‌ها برای ارائه خدمات بهتر به مردم کمک کرده و امیدواریم اتفاق‌های خوبی در این حوزه رقم بخورد.

او به افزایش عوارض نوسازی در قانون درآمد‌های پایدار شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: یکی از مواردی که در این قانون آمده، افزایش یک‌درصدی عوارض نوسازی بوده به صورتی که از یک و نیم درصد به دونیم درصد افزایش پیداکرده است.

وحیدنیا یکی دیگر از نکات مثبت این قانون را الزام تمام دستگاه‌ها به پرداخت عوارض عنوان کرد و گفت: یکی از نکات این قانون لزوم پرداخت عوارض از طرف دستگاه‌های اجرای و نیروی‌های مسلح در زمان مقرر است و این صراحت در قانون شامل تمام ارگان‌ها می‌شود.

او به پرداخت جریمه در این قانون نیز اشاره و اذعان کرد: در قانون افزایش درآمد‌های پایدار شهرداری‌ها به لزوم پرداخت جریمه نیز اشاره‌ شده است و در صورت  پرداخت نشدن عوارض در زمان مقرر عوارض شامل ماهانه ۲ درصد و سالانه ۲۴ درصد جریمه می‌شود.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با تأکید بر معافیت مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از پرداخت عوارض ادامه داد: این افراد با در دست داشتن معرفی‌نامه می‌توانند به شهرداری مناطق مراجعه کرده و مشمول این قانون شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار