استاندار همدان:
استاندار همدان با بیان اینکه در چند ماه اخیر برای اینکه شهروندان دچار سختی و مشکل نشوند، آب را قطع نکردیم گفت: همه اقدامات ممکن برای رفع مشکل کم‌آبی مردم همدان در حال انجام است.
کد خبر: ۱۰۶۳۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۴ 23 August 2022

استاندار همدان با بیان اینکه در چند ماه اخیر برای اینکه شهروندان دچار سختی و مشکل نشوند، آب را قطع نکردیم گفت: همه اقدامات ممکن برای رفع مشکل کم‌آبی مردم همدان در حال انجام است.

 

به گزارش تابناک همدان، علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جماعات استان که در دفتر امام‌ جمعه برگزار شد، گفت: در آستانه هفته دولت هستیم، امروز جلسه‌ای با حضور نماینده محترم و معزز ولی فقیه در استان و ائمه جمعه محترم استان داشتیم.

وی ادامه داد:  ائمه جمعه و جماعات، محل‌ رجوع مردم هستند، در این جلسه نیز، مسائل و مشکلاتی را که مردم در اقصی نقاط مختلف استان با آن‌ها در میان گذاشته بودند، مطرح شد.

قاسمی فرزاد اشاره کرد:  نگرانی‌ها و مسائل حوزه دولت و هماهنگی‌هایی که باید در این زمینه صورت بگیرد به ائمه جمعه منتقل شد.

 در ادامه، در این جلسا پاسخ‌ها و نکات لازم به، پرسش‌ها و مسائل مردم که به ائمه جمعه منتقل کرده بودند، داده شد.

وی گفت:  مباحث مربوطه به مشکل کم‌آبی، از جمله مسائلی که مردم به ائمه جمعه منتقل کرده بودند.

استاندار همدان خاطر نشان کرد:  مشکل کم‌آبی، تنها مختص همدان نیست؛ بلکه در چند استان‌ دیگر نیز، این مشکل وجود دارد.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه آنچه که به عنوان مدیریت باید انجام شود، این است که، نخست: نگرانی‌ها از مردم باید دور بشود و ما در ۱۰ ماه اخیر تلاش کردیم تا نگرانی‌های مردم را برطرف کنیم. دوم اینکه، اجازه سهمیه‌بندی یا قطعی آب در همدان را نداشتیم و از نظر متخصصین و مهندسین مربوطه، سهمیه‌بندی آب نیز موثر نیست.

وی ادامه داد:  اگر،‌ بنا بر سهیمه‌بندی یا قطعی باشد، بر اساس نظر متخصصین امور آب، می‌بایست قطعی آب، بیش از مدت ۸ ساعت انجام شود تا بتواند در ذخیره آب موثر باشد بنابراین برای اینکه برای مردم و شهروندان سختی و مشکلی به وجود نیاید، و بنابر دستور مقامات عالیه کشور و وزیر محترم داده بودند، ما آب را قطع نکردیم.


استاندار گفت:  آنچه در این روزها شاهد آنیم، کمبود آب و کاهش ذخایر‌ سد اکباتان هست که تقریبا در حال اتمام است، و ما به سرعت در حال پیگیری می‌کنیم تا انتقال آب صورت بگیرد.

قاسمی فرزاد اشاره کرد: همانگونه که رئیس جمهور محترم در سفر خود به استان همدان تاکید کردند، ۲ماه به عنوان مهلت و ضرب‌الأجل تعیین کردند تا آبرسانی به شهر همدان انجام شود. وزیر محترم نیرو نیز چند روز پیش در بازدید خود از پروژه آبرسانی به شهر همدان، این تاکید را داشتند.

وی با اشاره به اینکه همه اقدامات ممکن، برای رفع مشکل کم‌آبی مردم همدان در حال انجام است، گفت: به خاطر پیشگیری از بحران و جلوگیری از آسیب‌های جدی کم‌آبی، از کشاورزان، تقاضا کردیم تا چاه‌های خود را در اختیار بگذارند، آب این چاه‌ها وارد مدار شد و در حال استفاده است.

استاندار ادامه داد:  یک خط ۱۵ کیلومتری از منطقه تصفیه خانه تا مجموع شهید بهشتی در حال احداث است. با احداث این خط ما میتوانیم از چاه‌های موجود منطقه آب را به نواحی که آب کمتری دارند منتقل کنیم.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه برخی از مناطق همدان چون قدیمی هستند و قدمتی بیش از ۵۰ یا ۶۰ سال دارند، تامین آب آن‌ها از طریق سد اکباتان انجام می‌شود، اما با توجه به اینکه سد اکباتان، تقریبا آبی ندارد، ما باید یک منبع مطمئن برای آن ایجاد کنیم. این منبع، پروژه آبرسانی به شهر همدان است و چاه‌هایی که در اطراف داریم.

وی گفت:  حلقه و رینگی که بتواند شبکه آبرسانی مناطق جنوبی، شمالی و شرق شهر همدان را به هم متصل کند وجود نداشت، در این مدت ضمن انجام پروژه آبرسانی از سد تالوار، ایجاد رینگ ۱۵ کیلومتری که شبکه‌های مناطق ذکر شده را به هم متصل و مشکل آبرسانی شهر را نیز حل می‌کند، در حال انجام است.

استاندار همدان گفت:  اگر طی هفته آینده خط ۱۵کیلومتری الحاقی، اجرا شود، بار عمده‌ای از کار کاهش پیدا می‌کند.

وی گفت: هم‌اکنون همه دستگاه‌های اجرایی و نظارتی استان در حال کمک هستند تا ما بتوانیم چاه‌های کشاورزی را به شکل موقت انتقال دهیم تاوقتی که انتقال آب به شهر همدان انجام شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار