کد خبر: ۱۰۷۴۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۸ 01 November 2022

اختصاصی هما خوزستان

افشار پرویزی بابادی

بارش رحمت الهی همیشه نوید حال و هوایی خوش را به مردم می‌دهد به خصوص برای کشاورزان که چشم امیدشان به آسمانه دوخته شده است تا از این نعمت خدادادی برای کشت اراضی کشاورزی و امرار معاش استفاده کنند.

در کلانشهر‌های کشور که آلودگی هوا وجود دارد بارش باران منجر به پاک شدن هوا می‌شود و روشنی آسمان را به ارمغان می‌آورد، پاییز هم که شروع فصل سرما و بارش‌ها است خود بیانگر بارانی شدن ابر‌های گریان است.

بوی نم باران که آرام و مرتبط به زمین برخورد می‌کند روح و جان آدمی را نوازش می‌کند، اما قصه باران به اینجا ختم نمی‌شود در خوزستان پس از بارش اولین باران در فصل پاییز مشکلات تنفسی برای شهروندانی که بیماری تنفسی و یا زمینه‌ای دارند ایجاد می‌کند.

در پاییز با سه مشکل کرونا، آنفلوآنزا و حساسیت تنفسی روبه‌رو هستیم، هر ساله در پی اولین باران پاییزی در سطح شهر اهواز و برخی از شهرستان‌های استان شاهد مراجعه بیماران تنفسی به بیمارستان‌ها هستیم، گاهی از افراد در معرض خطر خواسته شده که از منازل خارج نشوند.

مشکلات تنفسی اهوازی‌ها بعد از نخستین بارش‌های پاییزی از ابتدای دهه ۹۰ آغاز شد. سال ۹۵ دانشگاه علوم پزشکی اهواز عامل این اتفاق را گرده‌افشانی درختان کنوکارپوس اعلام کرد و دو سال بعد از آن مسئولان مدعی شدند با هرس این گیاهان آمار بیماران تنفسی کاهش چشمگیری داشته است.

بابرنامه ریزی دقیق و کارشناسی و بکارگرفتن نظر اساتید در خصوص کاهش مشکلات تنفسی پس از بارش‌های پاییزی در خوزستان می‌توان شرایطی ایمن ایجاد کرد و از این موقعیت فصلی به سلامت عبور کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار