کد خبر: ۱۰۸۲۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۱ 16 December 2022

اختصاصی هما خوزستان
افشار پرویزی بابادی

بارش رحمت الهی در شهر‌های مختلف تو سمی از شادی و شکرگزاری و چهره مردم ایجاد کرده است به راستی که قطرات باران نوید روز‌های خوش و شادمانی در وضعیت آب و هوایی محصولات کشاورزی و کشت و زرد حجم ذخیره آب پشت سد‌ها و دارد شادی و بازی کودکان زیر باران بدون چتر در خیابان‌ها نیز دیدنی است.

به شوق بارش باران و دیدن رنگین کمان در آسمان ساعت‌ها ممکن است در خیابان‌ها قدم بزنیم و از رحمت الهی خرسند شویم مادر‌ها زیر باران زمزمه‌های دعای شان را به آسمان می‌فرستند گویا که دعا زیر باران به اجابت نزدیکتر است.


بارش باران همیشه خوشی و خوشحالی به همراه دارد یادمان باشد در زمان بارندگی احتیاط‌ها و مراقبت‌های خاصی نیز لازم است که نمی‌توان به آسانی از آن‌ها چشم پوشی کرد برای مثال در فصل زمستان پاییز و زمستان آن که بارش باران در شهر‌های مختلف رخ میدهد رانندگی کردن و دل به جاده زدن باید با مراقبت‌های خیلی زیادی همراه باشد به خصوص شرایطی که بارش باران و حضور ما در جاده‌ها تقارن دارد.


لغزنده بودن جاده‌ها و کنترل سرعت خودرو به هدایت وسیله نقلیه بسیار حائز اهمیت است یک غفلت می‌تواند منجر به حادثه دلخراش و گاهاً مرگبار شود پس رانندگی در باران مستلزم احتیاط و توجه کامل به جلو داشتن سرعت مطمئنه و ... است.

پلیس راهنمایی و رانندگی برای فصل سرما هشدار‌های خاصی را صادر می‌کند و از رانندگان می‌خواهد که با توجه کامل و ایمنی کامل وسایل نقلیه دل به جاده و سفر بزنند گاهی که بارش‌ها بسیار شدید است و جاده‌ها کاملاً لغزنده است توصیه می‌کنند که از تردد غیر ضروری خودداری شود تا شاهد وقوع صحنه‌های تصادف نباشیم.

باتوجه کردن به اصول ایمنی و داشتن مهارت و سرعت مطمئنه در هنگام رانندگی سفری ایمن برای خود و دیگران رقم بزنیم و زمستان را به کابوس خود و عزیزانمان مبدل نسازیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار