مدیر کمیته امداد شهرستان همدان با بیان اینکه 12 هزار و 164 خانواده زیر پوشش کمیته امداد همدان هستند، گفت: امسال 62 میلیارد و 343 میلیون ریال به عنوان مستمری به خانواده‌های زیر پوشش پرداخت شده است.
کد خبر: ۱۰۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶ 06 March 2015

مدیر کمیته امداد شهرستان همدان با بیان اینکه 12 هزار و 164 خانواده زیر پوشش کمیته امداد همدان هستند، گفت: امسال 62 میلیارد و 343 میلیون ریال به عنوان مستمری به خانواده‌های زیر پوشش پرداخت شده است.

نقی منوچهری در گفت‌‌وگو با فارس با بیان اینکه امروز زنگ احسان و نیکوکاری در 350 مدرسه همدان در دو نوبت صبح و بعد از ظهر نواخته شد، از توزیع پاکت‌ های نیکوکاری بین دانش ‌آموزان همدانی در هفته گذشته خبر داد و افزود: کمک‌ های دانش ‌آموزان همزمان با هفته‌ احسان و نیکوکاری و در آستانه‌ عید نوروز در اختیار دانش ‌آموزان نیازمند قرار می ‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه کمک به حدود 3 هزار دانش‌ آموز نیازمند در این طرح پیش ‌بینی شده است، تصریح کرد: کمک ‌های جمع ‌آوری شده از سوی مدیران مدارس بین دانش ‌آموزان نیازمند توزیع می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان همدان خاطرنشان کرد: از فردا نیز 18 پایگاه در میادین سطح شهر مستقر می‌شوند و مردم همدان می ‌توانند کمک ‌های نقدی و غیر نقدی خود را به این پایگاه‌ها اهدا کنند.

وی با اشاره به اینکه 6 مرکز نیکوکاری نیز در این ایام در همدان کار جمع‌ آوری کمک ‌های مردمی به افراد نیازمند را انجام می‌دهند، ابراز داشت: این مراکز در مسجد مدرس، دره مراد بیگ، شهرک الوند، میرزاتقی، زینبیه و مسجد جورقان مستقر شده و کمک‌ های مردم و نمازگزاران را جمع ‌آوری می‌کنند.

منوچهری اظهار کرد: در مراکز نیکوکاری واقع در مساجد، 6 نفر به صورت افتخاری و در هر پایگاه دو نفر از خیرین و نیروهای کمیته امداد در این امر خداپسندانه فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تعداد 12 هزار و 164 خانواده زیر پوشش کمیته امداد همدان هستند، تصریح کرد: طی سال جاری مبلغ 62 میلیارد و 343 میلیون ریال به عنوان مستمری به خانواده‌ های زیر پوشش پرداخت شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان همدان با اشاره اینکه 5 میلیارد و 555 میلیون ریال بابت تأمین جهیزیه به 360 نفر از مددجویان پرداخت شده است، افزود: طی سال جاری مبلغ 42 میلیارد و 856 میلیون ریال برای هزینه‌ های درمانی این خانواده‌ها صرف شده است.

وی یادآور شد: در قالب طرح اکرام ایتام برای یک‌ هزار و 809 نفر از ایتام این شهرستان، مبلغ 19 میلیارد و 738 ریال از سوی 9 هزار و 201 حامی و خیر پرداخت شده است.

منوچهری به فعالیت ‌های عمرانی صورت گرفته از سوی کمیته امداد همدان اشاره کرد و گفت: در راستای احداث، خرید و تعمیرات و بازسازی مسکن مددجویان مبلغ 3 میلیارد و 979 میلیون ریال در سال جاری پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: در خصوص فعالیت ‌های فرهنگی و آموزشی به 2 هزار و 155 دانش ‌آموز و 30 دانشجوی زیر پوشش، مبلغ 5 میلیارد و 635 میلیون ریال پرداخت شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان همدان با بیان اینکه مبلغ جمع‌ آوری شده از محل صندوق صدقات و کمک خیرین، در مجموع 80 میلیارد و 306 میلیون ریال بوده است، ابراز داشت: 79 هزار و 665 صندوق صدقات در سطح شهر همدان وجود دارد که میزان صدقات جمع ‌آوری شده از این صندوق‌ ها 33 میلیارد و 797 میلیون ریال است.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار