جمعی از خانواده دانش آموزان قمی در اعتراض به مسمومیت‌های اخیر در مقابل فرمانداری قم تجمع کردند. فرماندار قم و مدیرکل آموزش و پرورش در نمازخانه فرمانداری قم میزبان صحبت‌های خانواده‌ها شده و با آن ها گفت و گو کردند.
کد خبر: ۱۰۹۲۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۲:۵۳ 15 February 2023

به گزارش تابناک قم، صبح روز سه شنبه جمعی از خانواده‌های قمی در اعتراض به مسمومیت برخی دانش آموزان مقابل فرمانداری قم تجمع کردند.

در ابتدا این خانواده‌ها تمایلی به حضور در فرمانداری نداشتند و مطالبه اصلی خود را آموزش مجازی، و غیر حضوری شدن مدارس عنوان می‌کردند.

پاسخ‌هایی صریح به مطالبه والدین نگران/ حاشیه‌هایی که موجب ترس بیشتر است

در ادامه با حضور عباس ذاکریان، فرماندار قم، در بین خانواده ها، جلسه‌ای در نمازخانه فرمانداری قم شکل گرفت که ذاکریان با شنیدن صحبت‌های خانواده‌ها پاسخ آنان را بیان کرد.

پاسخ‌هایی صریح به مطالبه والدین نگران/ حاشیه‌هایی که موجب ترس بیشتر است

محبی، معاون دانشگاه علوم پزشکی و رحیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز در این نشست حاضر بودند.

صحبت‌های فرماندار قم با والدین دانش آموزان پیرامون تعطیلی دو روزه هفته گذشته

توضیحات تکمیلی فرماندار قم پیرامون اقدامات انجام شده در حوزه شناسایی نوع گاز و حواشی علت مسمومیت

 

حاشیه‌هایی که موجب ترس بیشتر است

همچنین موضوع دیگری که در این مسمومیت‌ها شکل گرفته است، سو استفاده برخی از دانش آموزان و ایجاد حواشی توسط برخی از افراد و یا حتی خانواده‌ها پیرامون این مسئله می‌باشد.

صبح امروز در گزارشی اعلام شد برخی دانش آموزان مدرسه پسرانه، ولی عصر (عج) دچار مسومیت شده اند.

در ادامه با حضور عوامل آتش نشانی، اورژانس و خبرنگاران مشخص گردید خبری از‌مسومیت نیست و دانش آموزان با شیطنتی بچه گانه و بازکردن بمب بد بو در کلاس، بوی بدی را در کلاس رواج داده اند که موجب نگرانی معلم و خروج دانش آموزان از کلاس شده است.

ورود قوه قضائیه به ماجرای مسمومیت دانش آموزان قمی

سخنگوی قوه قضائیه در واکنش به مسمومیت دانش‌آموزان قمی: دادستان، بازپرس، ضابطین و وزارت آموزش و پرورش در حال بررسی ابعاد و زوایای مطروحه هستند. به جد موضوع را تعقیب می‌کنیم. امروز هم گزارشی به معاون اول قوه قضائیه ارائه شد.

شکایت ۳۰ نفر از والدین دانش آموزان قمی به علت مسمومیت در مدارس

سخنگوی قوه قضائیه وی در ادامه گفت: تا این مرحله متاسفیم از شرایطی که در قم ایجاد شده است. برخی از خانواده‌ها در خصوص مسمومیت دانش آموزان شکایتی را در دادسرای عمومی و انقلاب قم مطرح کرده‌اند و دادستان و بازپرس با همکاری ضابطین مربوطه و با مساعدتی که آموزش و پرورش قم داشته در حال بررسی ابعاد و زوایای آن هستند.

وی ادامه داد: مراکز امنیتی و اطلاعاتی و قضایی و پزشکی قانونی به جهت تشخیص و همچنین در این خصوص جلسات کارشناسی مناسبی گذاشتند و کار با دقت پیگیری می‌شود و به محض حصول نتیجه اعلام می‌شود.

ستایشی افزود: تاریخ این عارضه از ۹ آذرماه شروع شد و در هنرستان دخترانه نور واقع در شهر قم رخ داد و منجر به مسمومیت ۱۸ دانش آموز شد و مجددا در ۲۲ اذرماه در همین مدرسه مجددا این اتفاق تکرار شد دستگاه قضا این موضوع را جدی پیگیری می‌کند و ۵۱ نفر دیگر دچار مسمومیت شدند.

وی گفت: این حادثه در تعداد محدودی از مدارس دخترانه قم صورت گرفته که دادستانی و دادستان قم به همراه ضابطین و نماینده دولت در استان قم حضور موثر در بررسی این امر داشته و اقدامات کارشناسی انجام داده اند.
همچنین ۳۰ نفر از خانواده‌ها پیرامون این‌موضوع شکایتی را ثبت کرده اند که به آن‌ها رسیدگی خواهد شد

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار