مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری کرمانشاه از تولید ۴۵ اثر نمایشی با بیش از ۳۰۰ اجرا در مساجد استان کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۳۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰ 21 February 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر سعید نوروزی اظهار کرد: ۴۵ گروهِ دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام‌آباد غرب، گیلان غرب، کنگاور و سرپل ذهاب آثار خود را در مساجد پایه تولید و اجرا می‌کنند.

وی افزود: گروه‌های نمایشی پس از نشست‌های توجیهی و آموزشی در تماشاخانه استاد گراوندی برای نمازگزاران مساجد محله‌های خود در نیمه اول اسفند اجرای نمایش خواهند داشت.

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری کرمانشاه تصریح کرد: در گام دوم همزمان با این اجراها داوران هشت اثر را پس از کارشناسی انتخاب می‌کنند که طبق جدول زمان‌بندی در نیمه دوم اسفند ۱۴۰۱ درمجموع ۸۰ اجرا برای جامعه هدف در مساجد منتخب اجرا می‌کنند.

نوروزی بیان کرد: در گام آخر این همایش استانی سه اثر برگزیده برای حضور در همایش ملی و اعطای بسته‌های تشویقی (سفر زیارتی، آموزش‌های رایگان و…) به دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد واقع در مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به حمایت آثار تولیدشده در قالب بچه‌های مسجد، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تمام گروه‌های تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری استان کرمانشاه همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی سال آینده تقدیر خواهد شد.

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری کرمانشاه ادامه داد: هدف از تشکیل گروه‌های نمایش تئاتر مردمی بچه‌های مسجد شناسایی، سازمان‌دهی، استعدادیابی، آموزش، تشویق و معرفی نوجوانان و جوانان مبتدی و علاقمند به هنرهای نمایشی و نیز تولید آثار نمایشی متناسب با فضای مسجد و اجرای آن برای نمازگزاران است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار