کد خبر: ۱۰۹۹۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۲ 07 April 2023

اختصاصی هما خوزستان
افشار پرویزی بابادی

حضور گردشگران و مهمانان نوروزی در مناطق گردشگری، تاریخی و فرهنگی تفریحی خوزستان از اسفنددماه آغاز شد و تا بعد از روز طبیعت ادامه داشت. امسال با توجه به کاهش شیوع کرونا مسافرت‌های نوروزی افرایش یافت.

بنا‌های تاریخی و آثار باستانی خوزستان میزبان حضور گردشگران و دوستداران تاریخ کهن این سرزمین بود و برنامه ریزی‌های گسترده‌ای برای حضور در این امکان انجام شد.

تور‌های گردشگری فرهنگی تاریخی با هدف استفاده از ظرفیت‌های تاریخی خوزستان به راه افتاد و گردشگری در خوزستان رونق گرفت این خود نوید توسعه صنعت گردشگری را می‌دهد.

به گفته معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان آمار ۱۸ میلیون و ۲۰۶هزار و ۲۰۹ بازدید از جاذبه‌های گردشگری نسبت به نوروز گذشته رشد ۱۷۴ درصدی را نشان می‌دهد، در حوزه کمیته گردشگری دریایی یکصد هزار و ۹۳۸ نفر بازدید کننده نیز از نوار ساحلی هندیجان، ماهشهر، شادگان، خرمشهر و آبادان دیدن کردند که این آمار به نسبت سال‌های قبل بی سابقه بوده است.


در نوروز امسال بیش از دو میلیون و ۵۵۰ هزار مسافر نوروزی و گردشگر از سراسر کشور به شهرستان دزفول سفر کرده اند، این تعداد مسافر نسبت به مشابه پارسال که بیش از یک میلیون نفر بوده است، رشد دو برابری را نشان می‌دهد.


به‌منظور رفاه حال میهمانان و گردشگران نوروزی، ستاد استقبال از میهمانان نوروزی متشکل از واحد‌های مختلف شرکت از ۲۵ اسفندماه پارسال شرایط بازدید هموطنان از سازه عظیم دز را فراهم کرد.

تا پایان روز ۱۰ فروردین علی‌رغم بارندگی شدید و تعطیلی بازدید‌ها در روز‌های ششم و هفتم فروردین، بیش از ۱۰۰ هزار نفر از میهمانان نوروزی به‌وسیله بیش از ۱۹ هزار دستگاه خودروی سواری، اتوبوس و مینی بوس از سد دز بازدید کردند.

در صورت توجه کافی به گردشگری می‌توان درآمد و اقتصاد گردشگری را گسترش داد و از این ظرفیت به طور صحیح در جهت پیش برد و توسعه این صنعت و روستا‌های گردشگری و معیشت اهالی و ساکنان بهره برد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار