مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه گفت: بیش از ۹ هزار شغل در سال گذشته برای مددجویان کرمانشاهی ایجاد شد.
کد خبر: ۱۱۰۰۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳ 15 April 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر پیمان ترکمانه با اشاره به میزان مشارکت و همکاری خیرین در سال گذشته، اظهار کرد: با مشارکت ۷۳ هزار و ۲۴۰ خیر در برنامه‌های کمیته امداد کرمانشاه کمک‌های خوبی به تأمین و کمک بخشی از نیازمندی‌های افراد مستمند در سال گذشته انجام گرفت.

وی افزود: در سال گذشته ۲۵۳ میلیارد تومان از طریق کمک‌های مردمی و ۹۸۴ میلیارد تومان نیز خدمات حمایتی بلاعوض کمیته امداد ثبت شده که بر اساس برآورده‌های انجام شده حدود ۲۵ درصد از حمایت‌های صورت گرفته برای افراد نیازمند تحت پوشش کمیته امداد از طریق کمک‌های مردمی بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه تصریح کرد: با در نظر گرفتن خدمات حمایتی و تسهیلاتی در کنار سایر کمک‌های انجام شده از سوی مردم و نیز حمایت‌های بلاعوض کمیته امداد مجموعاً یک هزار و ۹۵۶ میلیارد تومان خدمات به مددجویان کمیته امداد داده شده که با این حساب سهم مشارکت مردمی به ۱۳ درصد می‌رسد.

ترکمانه به جمع آوری ۸.۲ میلیارد تومانی از صندوق صدقات در استان کرمانشاه طی سال گذشته تاکید و عنوان کرد: عمده کمک‌های مردمی از طریق بخش‌های مختلف صدقات، زکات، ایتام است که در سال گذشته ۳۳ میلیارد تومان از طریق زکات جمع آوری شد.

وی در ادامه به میزان اشتغالزایی کمیته امداد استان کرمانشاه برای مددجویان، بیان کرد: با وجود اینکه کمیته امداد از دستگاه‌های متولی اشتغال آفرینی نیست اما با هدف توانمندی و کاهش معضل بیکاری در استان کرمانشاه با حمایت‌های دولت در این امر ورود کرده و هرساله به‌عنوان نخستین اهداف این دستگاه مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه با اشاره به ابداع طرحی منحصر به فرد در کمیته امداد، گفت: ایجاد اشتغال در این دستگاه تنها به پرداخت تسهیلات محدود نمی‌شود بلکه طی هفت مرحله با استعدادیابی آغاز شده و با آموزش، مشاوره، پرداخت تسهیلات و بررسی و نظارت ادامه خواهد داشت.

ترکمانه با بیان اینکه بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغالزایی به مددجویان پرداخت شده، تاکید کرد: با وجود اینکه در سال گذشته نسبت به ایجاد هفت هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی متعهد شدیم اما با تلاش‌های انجام شده ۹ هزار و ۲۰۳ فرصت شغلی در استان ایجاد شد که هم اکنون در سامانه رصد برای به کارگیری به عنوان نیروی شغلی عضویت دارند.

وی در پایان نیز به پرداخت ۱۵.۴ میلیارد تومان به عنوان هزینه‌های فرهنگی در استان کرمانشاه طی سال گذشته، افزود: تعداد ۲۳ هزار و ۲۱۳ نفر از دانش آموزان، دانشجویان و طلاب مورد حمایت کمیته امداد هستند که در تمامی مباحث مربوط به تحصیل و امور فرهنگی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار