مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه گفت: بیش از 310 کیلومتر از راه‌های عشایری کرمانشاه با اعتبار 22میلیارد ریال از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به این استان مرمت، نگهداری و بازگشایی شد.
کد خبر: ۱۱۰۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸ 12 October 2015
مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه گفت: بیش از 310 کیلومتر از راه‌های عشایری کرمانشاه با اعتبار 22میلیارد ریال از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به این استان مرمت، نگهداری و بازگشایی شد.

علی‌اشرف آزادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با تبریک فرا رسیدن سالگرد سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه اظهار داشت: این راههای روستایی در شهرستان‌های صحنه، گیلان‌غرب، دالاهو، ثلاث باباجانی و  سرپل‌ذهاب قرار دارند.

مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه از ساخت 27دهنه پل در مسیر راههای ارتباطی عشایر خبرداد و افزود: اجرای پروژه‌های مصوب سفر مقام معظم رهبری در بخش عشایری سبب رونق اقتصادی، بهره‌مندی از شاخص‌های توسعه و اشتغال پایدار عشایر کرمانشاه می‌شود.

آزادی با بیان اینکه مهر یادآور حماسه تمام قشرهای مختلف استان کرمانشاه در استقبال از مقام معظم رهبری است، گفت: ساخت کانون اسکان عشایر سگر در شهرستان دالاهو و در بخش گهواره که محل ییلاقی 100 خانوار از عشایر طایفه خدایار ملک از ایل قلخانی بوده از دیگر مصوبات این سفر است.

وی خاطرنشان کرد: این منطقه با توجه به دارا بودن مراتع غنی و باغات مثمر که بالغ بر 150 هکتار است استعدادهای فراوانی را برای اسکان عشایر دارد و براین اساس مدیریت امور عشایر استان پیشنهاد اجرای این کانون را در سفر مقام معظم رهبری ارائه کرد که تصویب شد.

مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه افزود: تاکنون پروژه‌های مطالعاتی مورد نیاز سایت، ساخت راه درجه دو شنی در مسیر راه کانون سگر به طول 10 کیلومتر، احداث ابنیه فنی راه به تعداد 19 مورد، سه باب استخر ذخیره آب جهت آبیاری باغات منطقه به حجم 1500 مترمکعب، اجرای خط انتقال آب به طول 11 کیلومتر، اجرای تاسیسات مرتبط با مخازن و آماده سازی سایت اسکان با اعتباری معادل 32 میلیارد ریال اجرا شده است.

آزادی گفت: برای تکمیل و اتمام پروژه‌های این کانون شامل تامین آب شرب کانون، احداث مخزن 80 مترمکعبی و سه کیلومتر خط انتقال، اجرای زیرساخت‌های سایت اسکان اجرای معابر، جدول‌گذاری و شبکه فاضلاب، اجرای شبکه داخلی برق کانون،  تکمیل خط انتقال آب به باغات به طول دو کیلومتر، اعتباری معادل 31 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی پیشنهاد و مورد موافقت قرار گرفته که به محض ابلاغ، پروژه‌ها مذکور اجرایی می‌شوند.

وی با اشاره به تامین آب کشاورزی عشایر پشته حاجیان، افزود: این پروژه برای اجرای طرح اسکان عشایر ایل جمهور طایفه شاه ویسی به تصویب رسیده است و تاکنون با اختصاص 4.8میلیارد ریال طرح‌های ساخت ساختمان ایستگاه پمپاژ، احداث ساختمان نگهبانی، احداث ساختمان پست برق و نصب سه دستگاه الکترو پمپ اجرا شده است و امسال مبلغ 24 میلیارد ریال جهت اجرای 5600 متر خط انتقال و احداث مخزن  1000مترمکعبی و تکمیل ایستگاه پمپاژ از محل اعتبارات ملی مورد موافقت قرار گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار