فرماندار شهرستان رباط کریم گفت: در راستای اجرای تبصره 3 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی و زراعی باغ‌ها، 22 بنای غیرمجاز احداثی تخریب و به حالت اولیه خود برگشت.
کد خبر: ۱۱۰۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱ 12 October 2015
علی بیگی گفت: با توجه به تذکرات متعدد و حفظ اراضی کشاورزی که در واقع سرمایه ملی به شمار می‌روند در شهرک‌های صنعتی کاظم‌آباد و ده حسن ساخت و سازهایي در اراضی کشاورزی انجام شد که با سیر مراحل قانونی از سوی ستاد مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز، تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها اعمال و تعداد 22 واحد غیرمجاز تخریب شد و به حالت اولیه برگشت .

فرماندار رباط کریم همچنین با اشاره به اهتمام ویژه شهرستان در مقابله با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز ادامه داد: ستاد مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز در سطح شهرستان رباط کریم بر اساس اجرای قانون ساخت و ساز غیرمجاز در این راستا مصمم است و سطح منطقه را رصد می‌کند و اجازه اقدامات غیرقانونی را در حوزه ساخت و ساز نخواهد داد .

وي با بیان اینکه زمین‌های کشاورزی به عنوان سرمایه‌های ملی به‌شمار می‌رود، افزود: عمده ساخت و سازهای غیرمجاز طی سال‌های گذشته در این شهرستان در سایه کم‌توجه‌ي به پدیده زمین‌خواری و تعرض به اراضی کشاورزی و تغییر کاربری غیرقانونی صورت گرفته است .

فرماندار بیان کرد: ساخت و سازهایی در حریم و محدوده این شهرستان به ویژه احداث واحدهای صنعتی و خانه‌باغ به شکل گسترده رونق گرفته بود که با اجرای قانون در زمینه حفظ کاربری اراضی کشاورزی کلیه این ساخت و سازها تا امروز مورد شناسایی قرار گرفت و تخریب شد .

بیگی همچنین از بازپس‌گیری 38 هکتار از اراضی مرغوب شهرستان که توسط زمین‌خواران مورد تصرف واقع شده بودخبر داد و گفت: یکی از توفیقات مهم ما طی مدت زمان کوتاه به بازپس‌گیری 38 هکتار از مهم‌ترین اراضی حکیم‌آباد قشلاق برمی‌گردد که توسط زمین‌خواران مورد تصرف واقع شده بود این امر مهم نیز طی اقدامی ضربتی بازپس‌گیری شد .

وی با هشدار به زمین‌خواران و متصرفان اراضی منابع طبیعی و کشاورزی تصریح کرد: به متخلفین و زمین‌خواران در سطح شهرستان رباط کریم هشدار می‌دهم که هرگونه اقدام خلاف آنها با اعمال قانونی سخت مواجه خواهد شد، چراکه امروز ما به اراضی منابع طبیعی و کشاورزی اشرافیت کامل داریم و تحرکات متخلفین در این حوزه رصد می‌شود .

فرماندار شهرستان رباط کریم خاطرنشان کرد: در راستای اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی با دستور قضایی از ابتدای سال جاری تاکنون 147 مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان رباط کریم قلع و قم شده که در نتیجه آن 28 هکتار از اراضی کشاورزی و 38 هکتار اراضی منابع ملی آزادسازی شده است .

وي در پایان به کاهش قابل قبول ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح منطقه اشاره کرد و متذکر شد : امروز خوشبختانه با تلاش‌ها و اقدامات ضربتی که در راستای اجرای قانون جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز بر روی اراضی کشاورزی و منابع ملی صورت گرفته است، کاهش 99 درصدی را داشتیم که در مقایسه با دیگر شهرستان‌های استان رتبه نخست را داریم .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار