کد خبر: ۱۱۰۴۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۴ 10 May 2023

اختصاصی هما خوزستان

افشار پرویزی بابادی

غذاهای اصیل ایرانی به فراموشی سپرده دارند و کمتر با آنها بها داده میشود این روزها رستوران های زیادی در سطح شهر وجود دارد و تنوع غذایی آنها بسیار بالا است است که هر کدام از غذاها طرفداران خاص خود را دارد میل ذائقه بیشتر کودکان نوجوانان و غذاهای فست فود بیرون از خانه به طور زیادی گسترش پیدا کرده است.

برای مادرها غذا خوردن فرزندان و اعضای خانواده بسیار مهم است. آنها در طول روز دغدغه نوع غذایی که باید درست کنند و میل و ذائقه بقیه برای خوردن آن غذا را دارند . خوردن غذای سالم و مفید در طول شبانه روز نباید مورد غفلت و بی توجهی قرار گیرد چرا که حفظ سلامتی بدن از طریق تامین منابع مفید و لازم در مواد غذایی تامین می‌شود.

صرف غذا در محیطی بیرون از خانه مستلزم رعایت کردن اصول بهداشتی برای حفظ سلامتی و جلو گیری از ابتلا به بیماری هاست بسیاری از کودکان که معده حساسی دارند با خوردن غذای بیرون دچار مسمومیت می‌شوند. در میان لیست غذا های هزار رنگ و لعاب باید نام غذا های اصیل ایرانی که سرشار از مواد مغذی هستند و متناسب با ذائقه ایرانی ها طبخ می شوند در صدر قرار گیرد .

قومیت های مختلف ایرانی در شهر های مختلف غذا های اصیل و خاص خود را دارند که غالب آنها با مواد طبیعی و تازه که حاصل دست رنج اهالی است آماده می‌شود. در گذشته که سیستم بهداشت و درمان گسترش چندانی نداشت در ایران از گیاهان دارویی یا به اصطلاح گیاهان کوهی به عنوان دارو و غذا استفاده می‌شد.

غذا درمانی و دمنوش خوردن راهکار بسیاری از بزرگتر ها هنگام بروز بیماری و فرزندان بود که متاسفانه کم کم به فراموشی سپرده شد. در رستوران ها تنوع و رنگ غذا های خارجی بسیار گسترش پیدا کرده است و گرایش به آنها هر روز بیشتر از گذشته می‌شود. غذاهایی که با سبزیجات معطر و تازه و ادویه های ایرانی طبخ می‌شود را مهمان سفره های نهار و شام خود قرار دهید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار