مدیر بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت از اتخاذ رویکرد تقاضا محوری در چارچوب تولید فناورانه و ساخت بار اول در این دوره از نمایشگاه های بین المللی صنعت نفت خبر داد و گفت: این رویکرد با استناد به شعار امسال مبنی بر «مهار تورم؛ رشد تولید» اتخاذ شده است.
کد خبر: ۱۱۰۵۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴ 17 May 2023

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نفتخیز، غلامرضا جمالی در آیین افتتاح بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت، ضمن خیر مقدم به حاضرین در نمایشگاه، از آن به عنوان بزرگترین رویداد صنعتی و تجاری ایران و بزرگترین نمایشگاه نفت در منطقه غرب آسیا یاد کرد و افزود: برگزاری این نمایشگاه گام بلندی در مسیر تحقق بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت همه جانبه ملت ایران و حرکت در مسیر اقتدارگرایی است.

وی افزود: به مدد اقدامات صورت گرفته، امروز می توانیم برگزاری این نمایشگاه را به عنوان حرکتی شایسته در دستیابی به جهاد تبیین که از رهنمودهای سازنده و موثر معظم له است، مطرح کنیم.

جمالی ضمن تقدیر از نگاه سازنده دولت سیزدهم، نسبت به بارورسازی حس امید و اتکا به توانمندی داخلی، از اهمیت زمینه سازی برای حضور حداکثری شرکت های ایرانی در پروژه های زیرساختی صنایع مرتبط با نفت و گاز خبر داد و گفت:، امروز شاهد آنیم که بستری مناسب برای ایجاد فضای رقابتی در میان شرکت های داخلی و تبلور دانش و توانمندی ایرانی ایجاد شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با اهتمام و تمرکز مقام عالی وزارت و مدیران ارشد صنعت نفت بر مقوله توانمندسازی شرکت های داخلی، بتوان در آینده ای نزدیک به بالندگی و ارتقای توان دانش افزایی شرکت های ایرانی در عرصه جهانی انرژی دست یافت.

وی با تاکید بر بیانات راهبردی مقام معظم رهبری در شعار امسال مبنی بر «مهار تورم؛ رشد تولید»؛ ازتمرکز بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت به حمایت حداکثری از این مقوله با رویکرد تولید فناورانه و ساخت بار اول خبر داد و گفت: در این دوره از نمایشگاه ها سعی شده تا با نگاهی نو در حوزه بهینه سازی مصرف در داخل کشور، نسبت به خلق فرصت های تازه در این عرصه تلاش شود.

جمالی ادامه داد: این دوره از نمایشگاه های تخصصی صنعت نفت، با شعار «صنعت نفت؛ تولید فناورانه، مصرف بهینه» برگزار می شود و امید است بتوان در قالب آن، با هم افزایی میان دو بعد صنعت و دانش بنیان فناورانه، نسبت به تحقق اهداف تعریف شده در سند توسعه و راهبردهای عملیاتی و اجرایی دولت سیزدهم اقدام کرد.

افزایش چشمگیر شرکت کنندگان ایرانی و خارجی در نمایشگاه بیست و هفتم صنعت نفت

به گفته جمالی، در نمایشگاه امسال، ۱۵۰۰ شرکت داخلی و بیش از ۲۰۰ شرکت خارجی مشارکت دارند که در مقایسه با سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

وی افزود: استقبال گسترده و مشارکت شرکت های داخلی و بین المللی در نمایشگاه امسال به حدی بوده که متولیان برگزاری نمایشگاه را بر آن داشته تا از تمامی متراژ مفید برای جانمایی غرفه های نمایشگاهی بهره ببرند. به گفته جمالی، در نمایشگاه امسال، ۴۲ هزار متر مربع فضای مفید، شامل ۳۶ هزار مترمربع در قالب ۲۰ سالن نمایشگاهی و ۶ هزار متر مربع مختص فضای باز نمایشگاهی برای حضور غرفه های شرکت ها تدارک دیده شده است.

وی همچنین از جانمایی غرفه ها در سالن های نمایشگاهی بر اساس زمینه فعالیت شرکت ها و گروه های کالایی خبر داد و گفت: این چیدمان، به منظور فراهم ساختن امکان تعامل بهتر و بهره مندی بیشتر بازدیدکنندگان از نمایشگاه امسال انجام شده و در حاشیه آن نیز برگزاری سمینارها و همایش های تخصصی، علمی و پژوهشی، برنامه ریزی شده است.

مدیر بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت، با تاکید بر استقبال گسترده شرکت ها در این دوره از نمایشگاه ها، از ابتکاراتی خبر داد که برای نخستین بار در طول تاریخ برگزاری نمایشگاه های صنعت نفت اتفاق افتاده است و گفت: هدف اصلی از این رویدادها، افزایش تعامل و مشارکت حداکثری فعالان بازار و شرکت های داخلی و خارجی بوده است که بعضا از حضور در نمایشگاه امسال محروم شده اند.

وی ادامه داد: در این رابطه سعی شده تا با برگزاری پردیس مجازی نمایشگاه و ایجاد بستر مناسب گفت و گو میان شرکت های حاضر در نمایشگاه با علاقمندان خارج از نمایشگاه در فضای مجازی، گامی در مسیر تعاملات بیشتر فیمابین شرکت ها و فعالان و صاحبنظران حوزه انرژی برداشته شود.

جمالی اضافه کرد: در نمایشگاه بیست و هفتم، همچنین برای نخستین بار از تلویزیون اینترنتی نفت رونمایی می شود.

وی توضیح داد: در ابتکار صورت گرفته سعی شده تا همزمان با برگزاری نمایشگاه، نمایش رخدادهای مهم، مصاحبه با نخبگان، مقامات مدعو، میهمانان ویژه و شرکت های فعال و دانش بنیان در بستر اینترنت بارگذاری شود تا غایبین نمایشگاه نیز بتوانند به صورت مستمر و همزمان، در جریان تحولات مربوط به این رویداد بزرگ قرار بگیرند.

وی افزود: از دیگر مواردی که در این دوره از نمایشگاه های صنعت نفت برای نخستین بار شاهد آن هستیم، می توان به درنظر گرفتن استیج ویژه گفت و گوی قطب های فناوری در سالن های ۸ و ۹، ۱۰ و ۱۱ و سالن ۳۸ اشاره کرد که به عنوان هاب اصلی و حلقه اتصال شرکت های فناورمحور و دانش بنیان، دانشگاه ها و مراکز علمی و استارت آپ ها وشتاب دهنده های حاضر، فعالیت خواهد داشت.

جمالی از معرفی سیر تحول صنعت نفت ایران (از آغاز تا به امروز)، به عنوان یکی دیگر از ابتکارات صورت گرفته در نمایشگاه امسال یاد کرد و افزود: در این رویداد مقرر شده است تا سیر تاریخی این صنعت بزرگ در ایران، از ابتدا و در قالب مستنداتی در موزه صنعت نفت ارایه شود.

وی با تاکید بر تمهیدات اندیشیده شده و توانمندی های نهادینه در صنعت نفت کشورمان، ابراز امیدواری کرد تا این فرصت چهار روزه فضای مناسبی را برای ایجاد تعامل، گفت و گوهای چندجانبه و دستیابی به تفاهمات استراتژیک در راه توسعه و رشد صنعت نفت ایران اسلامی ایجاد کند.

بنابراین گزارش، بیست و هفتمین دوره از نمایشگاه های بین المللی صنعت نفت، صبح امروز (چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه) در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد و تا روز شنبه (۳۰ اردیبهشت ماه) ادامه خواهد داشت.

در آیین افتتاح این دوره از نمایشگاه ها، محمد مخبر؛ معاون اول ریاست جمهوری، الکساندر نواک؛ معاون نخست وزیر روسیه و فراس حسن قدور؛ وزیر نفت سوریه به همراه سفرا و مقامات خارجی و شماری از روسای کمیسیون ها و نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

این دوره از نمایشگاه ها با حضور شمار قابل توجهی از شرکت های دولتی و خصوصی و نمایندگان دانشگاه ها، شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها، در حال برگزاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار