نخستین پرواز حجاج در سال ۱۴۰۲ از فرودگاه همدان به مقصد جده که قرار بود ساعت هفت و ۱۰ دقیقه امروز یکشنبه ۲۸ خرداد انجام شود با تاخیر چند ساعته به ساعت ۱۲ ظهر امروز موکول شد.
کد خبر: ۱۱۱۰۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴ 18 June 2023

نخستین پرواز حجاج در سال ۱۴۰۲ از فرودگاه همدان به مقصد جده که قرار بود ساعت هفت و ۱۰ دقیقه امروز یکشنبه ۲۸ خرداد انجام شود با تاخیر چند ساعته به ساعت ۱۲ ظهر امروز موکول شد.

 

به گزارش تابناک همدان، مدیر فرودگاه بین‌المللی همدان گفت: این تاخیر به دلیل تاخیر و ورود دیرهنگام هواپیما به فرودگاه همدان بوده که البته ممکن است با ادامه این روند، این پرواز دوباره به تعویق افتد.

اصغر جهانگیری‌معز افزود: شرکت هواپیمایی ایران ایر زمان ورود و خروج پروازها را اعلام می‌کند و با توجه به اینکه مسیر پرواز این هواپیما از یک شهر به جده و پس از آن به همدان و دوباره به جده است، هرگونه تاخیر در اعزام حجاج، موجب تاخیر در پرواز هواپیمای همدان-جده خواهد شد.

مدیر فرودگاه همدان گفت: حجاج بیت الله الحرام با ۱۶ پرواز از روز یکشنبه ۲۸ خرداد از فرودگاه شهدای همدان راهی سرزمین وحی می شوند.

او تأکید کرد: اعزام زائران به خانه خدا از فرودگاه همدان تا یکم تیر ۱۴۰۲ ادامه دارد و در نخستین روز ۲ پرواز از فرودگاه همدان به سمت عربستان ساعت هفت و ۱۰ دقیقه و ۱۹ و ۱۰ دقیقه صورت می‌گیرد.

مدیر فرودگاه همدان تصریح کرد: روز دوشنبه ۲۹ خرداد سه پرواز در ساعات سه و ۵۵ دقیقه، پنج و ۳۵ دقیقه و ۱۱ و ۴۰ دقیقه انجام می‌شود.

جهانگیری معز افزود: در روز سوم هم حجاج توسط سه پرواز در ساعات ۲ و ۴۰ دقیقه بامداد، ۱۱ و ۱۰ دقیقه و ۱۳ و ۱۰ دقیقه راهی خانه خدا می‌شوند.

او گفت: آخرین روز خرداد امسال چهار پرواز از فرودگاه همدان به مقصد عربستان در ساعات ۲ و ۴۰ دقیقه، پنج و ۴۰ دقیقه، ۱۱ و ۲۵ دقیقه و ۱۹ و ۴۰ دقیقه صورت می‌گیرد.

مدیر فرودگاه همدان افزود: روز پنجشنبه یکم تیرماه امسال هم زائران حج تمتع با چهار پرواز در ساعات ۲ و ۵۵ دقیقه، پنج و ۴۰ دقیقه، ۱۹ و ۴۰ دقیقه و ۲۰ و ۵۰ دقیقه از فرودگاه همدان عازم سرزمین نزول قرآن می شوند.

جهانگیری معز تأکید کرد: حدود ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از حجاج آماده اعزام به خانه خدا اهل استان همدان و بقیه از استان کردستان هستند.

به گفته وی تمامی تدابیر و تمهیدات لازم نیز برای زائران کردستاتی و بدرقه کنندگان و مشایعت کنندگان آنها نیز در این فرودگاه اندیشیده شده است.

مدیر فرودگاه همدان با بیان اینکه زیرساخت‌های سخت افزاری این فرودگاه و همچنین فضای پارکینگ و ترمینال فرودگاه همدان مناسب است و قابلیت نشست و برخاست هواپیماهای پهن پیکر را دارد، گفت: ایجاد یک ایرلاین اختصاصی تا حدود زیادی می تواند به ایجاد ثبات و افزایش خطوط پروازی انجام پروازهای داخلی و خارجی این فرودگاه کمک کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار