کد خبر: ۱۱۱۱۳۱۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷ 21 June 2023
به گزارش تابناک مازندران ، مدیر جهاد کشاورزی بهشهر گفت: 87 مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی این شهرستان خرداد ماه امسال شناسایی شد.

غلامرضا قنبری گفت: 87 مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی شهرستان بهشهر خرداد ماه امسال شناسایی شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر با اشاره به فعالیت گشت حفاظت از کاربری اراضی کشاورزی، خاطرنشان کرد: این گشت‌ها در راستای قانون حفظ اراضی زراعی و باغی و با هدف حفاظت و صیانت از اراضی کشاورزی در این شهرستان فعالیت داشتند.

 

قنبری با بیان اینکه در راستای صیانت از اراضی کشاورزی هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز خط قرمز ماست و با آن برخورد می شود، یادآور شد: خرداد ماه 6 فقره قلع و قمع تبصره 2 ماده 10 و یک فقره قلع و قمع بر اساس ماده 3 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی در این شهرستان اجرا شد که شامل دیوارکشی، پی کنی و دپوی مصالح، فنس کشی و سنگ چین بود.

 

قنبری یکی از بزرگترین چالش ها در جهت اجرای احکام را نداشتن ماشین های سنگین و عمرانی مانند بیل مکانیکی و لودر دانست و افزود: با اجرای این قلع و قمع، 20 هزار و 608 مترمربع زمین کشاورزی شهرستان بهشهر به چرخه تولید بازگشت.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر با اشاره به اطلاع‌رسانی‌های گسترده درخصوص اهمیت حفظ اراضی کشاورزی و باغی برای ثبات تولید خاطرنشان کرد: بهره برداران قبل از اقدام به هرگونه تغيير کاربري برای دريافت مشاوره به امور اراضی شهرستان و مراکز جهاد کشاورزي دهستان ها مراجعه کنند. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار