رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد؛
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: هفت هزار زوج نابارور در کرمانشاه شناسایی شده و تحت درمان قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۱۱۴۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹ 13 July 2023

قباد محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه از طریق پایگاه‌های بهداشتی، مراکز و درمانگاه‌ها حدود هفت هزار زوج نابارور را شناسایی کرده و در پروسه درمان قرار داده است.

وی افزود: هر زوجی بنا بر وضعیت خود در یک مرکز تحت درمان است، عده‌ای در شهر‌هایی همچون یزد، تهران، اصفهان و شمال و عده‌ای هم در کرمانشاه تحت درمان قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: استان کرمانشاه ٢ مرکز سطح سه (مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری) دارد که یکی از این مراکز دولتی شامل بیمارستان معتضدی و دیگری مرکز جهاد دانشگاهی است که نیمه خصوصی به حساب می‌آید.

وی گفت: یک مرکز سطح ٢ در شهرستان اسلام‌آبادغرب فعال است که خدمات آن در حد شناسایی و درمان‌های اولیه (درمان‌هایی بدون نیاز به اتاق عمل) است و حدود ٧٠ الی ٨٠ درصد زوجین احتمالا با درمان‌های اولیه درمان شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای احداث این مرکز، اسلام‌آبادغرب را انتخاب کردیم به این دلیل که شهرستان‌های غربی استان کرمانشاه و بسیاری از روستا‌های اطراف به این مرکز مراجعه کنند و مرکز شهر کرمانشاه خدمات را به مردم مناطق دیگر ارائه دهد.

وی بیان کرد: نتایج استاندارد بخش درمان ناباروری در تمام دنیا ٢٠ درصد موفقیت دارد که در بیمارستان معتضدی و مرکز جهاد دانشگاهی ما حداقل میانگین درمان ٢٠ درصد سالانه را داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به خدمات قابل قبول ارائه شده ناباروری در بیمارستان معتضدی، عنوان کرد: بر اساس آمار این مرکز در بیمارستان معتضدی از سال ٧۴ افتتاح شد و پس از یک وقفه ٢ ساله به دلیل تعمیر دستگاه حدود ١۵ هزار موالید داشته و میزان موفقت آن ٢٠ درصد است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار