مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: مرز خسروی یکی از مرز‌های شاخص در سفر اربعین است و باید کار‌های فرهنگی مذهبی در آن انجام شود.
کد خبر: ۱۱۱۵۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵ 19 July 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، یوسف احمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه که عصر امروز در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه برگزار شد اظهار کرد: امسال خیمه‌های معرفت در استان کرمانشاه (هر شهرستان ٢ خیمه پنج غرفه‌ای و کرمانشاه ١٠ خیمه) به منظور بصیرت افزایی در ایام محرم تشکیل می‌شود.

وی افزود: تبلیغات ما شامل تبلیغ سنتی (هیئات)، تبلیغ چهره به چهره (خیمه‌های معرفت) و تبلیغ نوین با توجه به تهاجم فرهنگی با استفاده از فضای مجازی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: برنامه‌های پیش رو در ایام محرم شامل تولید پنج محتوا که از طریق مبلغین انجام می‌شود، مجمع شیرخوارگان که امسال با سه شهرستان اهل سنت برای اجرای آن هماهنگ شده است.

وی گفت: تجمع عاشورایی که زمان دقیق برگزاری آن به زودی مشخص می‌شود و جلسه کودکان عاشورایی که با همکاری آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری در مسجد حاج شهبازخان برگزار می‌شود از دیگر برنامه‌های ایام محرم است.

احمدی در ادامه با اشاره به دیگر برنامه‌ای پیش رو در ایام محرم امسال گفت: ٢۵٠ مبلغ برای ایام محرم وارد کرمانشاه شدند و در این ایام پویش عهد فاطمی با محوریت حجاب و عفاف و عهد زینبی با محوریت جهاد تبیین راه‌اندازی می‌شود.

وی تاکید کرد: دوره توانمندسازی هیئات را برگزار و بر اساس این دوره مجموع ١۵٠ هیئت کرمانشاه (در رتبه‌های یک، ٢ و سه) باید یک نفر را به عنوان رسانه هیئت به منظور آموزش به ما معرفی کنند.

این مسئول تشریح کرد: ساعت آغاز فعالیت هیئات مذهبی در ایام محرم امسال هشت شب است و اجرای برنامه‌ها تا حدود یازده شب ادامه دارد.

به گفته این مسئول امسال نماز عاشورا برگزار نمی‌شود، چون روز عاشورا جمعه (همزمان با برپایی نماز جمعه) است، اما تدابیری اندیشیده شده تا نماز روز تاسوعا برگزار شود.

وی تشریح کرد: سامانه طوبی و بیرق برای ثبت هیئت‌ها و اقلام آن‌ها در نظر گرفته شد که اقلام از سوی جهاد کشاورزی به هیئت‌های ثبت شده در سامانه بیرق تعلق می‌گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه بیان کرد: از ادارات آب و برق درخواست عدم قطعی برق هیئات را در ایام محرم داشتیم و ادارات اوقاف و شهرداری در راستای کمک به هیئت‌ها خدمات ارائه می‌دهند.

این مسئول ابراز کرد: با پیگیری‌هایی که انجام شده و اعلام درخواست از سوی هیئت‌های مذهبی در این ایام، مبلغین به هیئت‌هایی که سخنران ندارند اعزام می‌شوند.

وی تاکید کرد: به منظور پیگیری طرح قرارگاه قرآنی، کرمانشاه به هشت منطقه شهرداری تقسیم شده و به دنبال رابطین برای اجرای برنامه‌ها هستیم.

احمدی گفت: مورد خاصی از تذکرات به هیئات نداشتیم و اگر موردی بوده هیئت‌ها همکاری کردند چرا که جو همکاری مناسبی در هیئت‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به موضوع حجاب و عفاف اضافه کرد: اولین دستگاهی هستیم که در کارگروه حجاب و عفاف گزارش دادیم و بر اساس اعتقاد ما این موضوع با دستورالعمل فرهنگی حل می‌شود.

احمدی اذعان کرد: برای از بین بردن موازی کاری‌ها کمک دستگاه‌ها به هیئت‌های مذهبی باید با نامه سازمان تبلیغات اسلامی باشد.

وی گفت: با توجه به هجمه‌های دشمن، سازمان تبلیغات اسلامی به بسیاری از حوزه‌ها ورود کرده است.

احمدی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در این راستا، افزود: برای جبران این قضیه که ۴٨ درصد چارت سازمان ما خالی است یک کانون فرهنگی رسانه‌ای و کانون‌های دیگری را تشکیل دادیم.

وی ابراز کرد: در بحث موازی کاری استاندار کرمانشاه اقدامات خوبی داشته که قرارگاه قرآنی از آن جمله است، قرارگاه محرم هم به سازمان تبلیغات سپرده شده و بعد از محرم به قرارگاه اهل بیت تغییر نام می‌دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه اظهار کرد: امسال با توجه به زیرساخت‌ها در مرز خسروی جمعیت زوار بیشتر است و خدمات دهی به یک میلیون نفر در دستور کار فرا گرفته است.

این مسئول اضافه کرد: مرز خسروی خصوصیات حائز اهمیتی دارد، جاده‌اش ترانزیت است و نزدیک‌ترین راه به کربلا است لذا بر روی این مرز باید کار‌های بسیار از جمله در حوزه فرهنگی مذهبی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: کارگروه فرهنگی تبلیغی اربعین بر عهده تبلیغات اسلامی است که ۶ کارگره تبلیغ سنتی، نوین، فضاسازی، بیت الحسین، حسینیه اربعین و فرهنگی برای آن تشکیل شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار