مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با اشاره به نزدیک شدن ایام پیاده روی اربعین حسینی، گفت: عملیات احداث و تکمیل زیرساخت‌های لازم برق برای تردد زائران در ۲ مرز چذابه و شلمچه در حال اجرا است.
کد خبر: ۱۱۱۶۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۹ 23 July 2023

علی خدری اظهار کرد: مراحل واگذاری انشعاب و تامین برق مواکب و مراکز خدمات‌رسان در ۲ مرز استان در این ایام انجام می‌شود.

وی با بیان این که پروژه‌های برق رسانی تا قبل از شروع مراسم پیاده‌روی اربعین تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: این پروژه‌ها شامل تقویت ولتاژ، اورهال شبکه‌ و تجهیزات، افزایش ظرفیت ترانسفورماتور و شبکه‌های تامین برق مواکب مستقر در مرز چذابه و شلمچه، و توسعه و تعمیرات روشنایی معابر مسیر تردد زائران است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با تاکید بر این که رسالت این شرکت تامین و توزیع برق پایدار در ایام اربعین حسینی است، گفت: در این شرایط سخت آب و هوایی همکاران ما تلاش می‌کنند تا زائران حسینی با آرامش و خدمات رسانی مطلوب در مرزها تردد داشته باشند.

وی افزود: با وجود افزایش ۴.۴ درصدی بار شبکه برق نسبت به سال گذشته، ظرفیت انرژی مورد نیاز به دلیل شوق و اشتیاق مواکب خدمات رسان جهت گسترده‌تر کردن خدمات رسانی به زائران ، نیاز به توسعه و افزایش ظرفیت شبکه برق‌رسانی و روشنایی دارد.

خدری ادامه داد: با وجود نیاز به نصب سیستم های سرمایشی و دستگاه های برودتی، سردخانه‌های سیار و برج های نوری، مشکلی از نظر تامین انرژی برق در مرزها وجود ندارد و برنامه ریزی لازم برای پایداری شبکه برق در مسیر زائران توسط خادمان حسینی در شرکت توزیع برق خوزستان در حال انجام است.

مرزهای شلمچه و چذابه در غرب خوزستان ۲ گذرگاه مهم‌ تردد زائران اربعین هستند.

حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی به سمت مرزهای چذابه و شلمچه از ابتدای ماه صفر شروع و تا چند روز مانده به اربعین به اوج خود می رسد.

۱۵ شهریور ماه ۱۴۰۲ روز اربعین حسینی است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار