مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام گفت: جزئیات برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در شهر ایلام اعلام شده است.
کد خبر: ۱۱۱۶۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰ 26 July 2023

 به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام محمدعلی نجفی  گفت :  مراسم تاسوعا (پنجشنبه) و عاشورای حسینی (ع) (جمعه) با حضور پر شور عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در میدان ۲۲ بهمن شهر ایلام از ساعت ۸:۳۰ آغاز می‌شود.

وی به حماسه حضور یکپارچه مردم و دستجات عزاداری در روز تاسوعا و عاشورا در میدان ۲۲ بهمن اشاره کرد و افزود: ندای دلباختگی و عشق به مکتب حسینی (ع) را جهانی خواهیم کرد و امیدواریم با حضور حماسی مردم شاهد برگزاری پر فروغ این مراسم باشیم.

وی در ادامه با اعلام جزئیات برگزاری این مراسم افزود: به مناسبت شهادت امام حسین (ع) و یارانش پنج مراسم شامل هشتم محرم که شب قبل از تاسوعا، روز نهم محرم، شب قبل از عاشورا، شام غریبان روز عاشورا و مراسم ظهر عاشورا در میدان ۲۲ بهمن شهر ایلام برگزار می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی با اشاره به این نکته که مراسم تاسوعا و عاشورا هر سال پرشورتر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود خاطر نشان کرد: در این مراسم، شب‌ها مردم در میدان ۲۲ بهمن جمع می‌شوند و مدیحه سرایی در مورد واقعه عاشورا و امام حسین (ع) برگزار می‌شود.

وی گفت: ظهر هم بصورت دسته روی و اجتماع دستجات عزاداری و حضور عموم عزاداران حسینی در میدان ۲۲ بهمن خواهد بود.

حجت الاسلام نجفی گفت: میدان دار اصلی در این مراسم، هیئات مذهبی استان هستند و بیش از پنج ارگان حمایت کننده و تسهیلگر جهت برگزاری مراسم شب‌ها و روزهای تاسوعا و عاشورا مشارکت دارند.

وی ابراز امیدواری کرد: در مراسم روز عاشورا و تاسوعای حسینی مردم عزیز استان همچون سالهای گذشته عنایت جدی به نماز ظهر عاشورا داشته باشند خصوصاً که امسال نماز ظهر عاشورا با روز جمعه مقارن شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی افزود: انتظار است که هیئت‌ها طوری برنامه ریزی کنند که بتوانند قبل از نماز ظهر دسته جات را جهت حضور در نماز پر فیض جمعه به مصلی شهر ایلام برسانند./ع

 

بیشتر بخوانید:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار