وزیر کشور عراق:
وزیر کشور عراق گفت: ۱۲۰ گیت گذرنامه داریم که از طریق آن امکان ورود و پذیرش ۱۲۰ نفر زائر را در هر دقیقه خواهیم داشت.
کد خبر: ۱۱۱۷۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱ 31 July 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، عبدالامیر الشمری ظهر امروز (دوشنبه) در نشست بررسی زیرساخت‌های اربعین در محل پایانه مرزی خسروی اظهار کرد: مراسم تاسوعا و عاشورا امسال با موفقیت کامل در کشور عراق برگزار شد و در ایام محرم امسال اوضاع تحت کنترل بوده و بدون هیچ گونه حادثه‌ای سپری شد.

وی افزود: روز گذشته جلسه‌ای پیرامون اربعین و مقدمه‌های برگزاری زیارت اربعین از طرف وزارت کشور عراق و با حضور عواملی که در این امر مشارکت دارند، برگزار شد.

وزیر کشور عراق تصریح کرد: اربعین امسال در شرایط ویژه‌ای با توجه به گرمای شدید، تعداد بالای زائران و تهدید‌های حاشیه‌ای برگزار می‌شود، اما وضعیت امنیتی تحت کنترل است.

وی با اشاره به انجام هماهنگی‌های لازم با طرف ایرانی در راستای نقل و انتقال زوار، بیان کرد: قرارگاه مشترکی برای حمل و نقل زائران با حضور نمایندگانی از ۲ کشور ایران و عراق تشکیل خواهد شد.

وزیر کشور عراق خاطرنشان کرد: ۱۲۰ گیت گذرنامه داریم که از طریق آن امکان ورود و پذیرش ۱۲۰ نفر زائر را در هر دقیقه داریم.

الشمری با بیان اینکه سال گذشته ۲۶۳ هزار زائر از طریق مرز خسروی وارد عراق شدند، تشریح کرد: در سال جاری با توجه به ۲۴ ساعته شدن فعالیت مرز خسروی و گرمای هوا بهتر است ورود زائران به عراق برای تامین سلامت آن‌ها در ساعت اولیه صبح و شب‌ها باشد.

وی تاکید کرد: حضور ۲۰ میلیون زائر از کشور‌های مختلف به عراق در ایام اربعین مسئولیت سنگینی برای این کشور است لذا تامین آب و موضوع حمل و نقل ۲ چالش اصلی ما در خدمات رسانی به زائران خواهد بود.

وزیر کشور گفت: تردد در مرز خسروی ۲۴ ساعته بوده و برای ۲۴ ساعته شدن مرز سومار هم مشکلی نداریم، راه باز و امنیت کامل در مسیر برقرار است و از تمام زائران استقبال می‌کنیم. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار