امام جمعه اهواز با بیان اینکه همه مواکب نیاز به حمایت دارند، گفت: دولتمردان و دستگاه‌های دولتی باید زیرساخت‌های مواکب را فراهم کنند و همه امکانات را در اختیار مواکب قرار داده و مواکب نیز خدمات را ارائه دهند.
کد خبر: ۱۱۱۸۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰ 04 August 2023

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدنبی موسوی فرد در خطبه‌های نماز جمعه امروز (۱۳ مردادماه) با اشاره به فشاری که در طول تاریخ به ائمه اطهار (ع) وارد شده است، اظهار کرد: نمی‌شود امام زمان(عج) در سختی باشد و ما در راحتی. خداوند برای بندگان ویژه مانند سیدالشهدا(ع) در بهشت جایگاهی قرار داده که به آن نمی‌رسند مگر اینکه سختی‌ها را تحمل کنند.

وی افزود: خانواده محل مقدسی است و اگر خانواده اصلاح شود، تمام اجزای اجتماع اصلاح می‌شود. در جامعه ما افرادی هستند که به شقاوت یا سعادت رسیده‌اند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه خانواده بهترین جایگاه برای رسیدن به مقام بندگی است، گفت: خانواده علاوه بر اینکه محل عبادت و اطاعات از فرمان خداوند است، محل ریاضت و تحمل بالا و سختی‌ها هم است. زمانی که یک دختر و پسر می‌خواهند تشکیل خانواده بدهند، طبیعتا دو فرهنگ متفاوت و دو سلیقه مختلف در کنار هم قرار می‌گیرند و در جاهایی با هم اختلاف دارند و اینجا تقوای انسان کانون خانواده را مستحکم می‌کند.

موسوی‌فرد با بیان اینکه فشار قبر بر اولیای الهی هم وارد می‌شود، افزود: پیامبر (ص) می‌فرماید سه دسته از بانوان امت من فشار قبر ندارند؛ زنانی که با فقر و بد اخلاقی شوهر بسازند و زنی که مهریه خود را ببخشد، فشار قبر نخواهند داشت. البته برعکس این هم هست و مردی که بداخلاقی همسرش را تحمل می‌کند هم فشار قبر ندارد.

وی با تاکید بر لزوم آمادگی برای اربعین حسینی(ع) عنوان کرد: در عراق حدود ۹۰ درصد خدماتی که به زائران ارائه می‌شود، مردمی است اما متاسفانه در ایران اسلامی بخشی از دستگاه‌های دولتی تصدی‌گری می‌کنند، موکب می‌زنند و کارهای این چنینی انجام می‌دهند که این مورد پسند نیست.

موسوی‌فرد بیان کرد: زمانی که وارد عراق می‌شویم، نمی‌پرسند کجایی هستیم و به همه خدمات ارائه می‌دهند و برایشان فرقی نمی‌کند یک زائر اهل کجا است. در خوزستان نیز این افراد مهمانان ما هستند و با سختی‌های زیادی تلاش می‌کنند تا در اربعین به کربلا بروند. باید بستر برای همه فراهم شود و خدمات‌رسانی به اربعین و اربعینی‌ها باید مردمی شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: نه تنها همه مردم خوزستان بلکه کل مردم ایران اسلامی نذر کنند که اگر خدا حاجتشان را داد، سال آینده یکی از نیازهای زائران را در اختیار مواکب قرار دهند. کسانی که دست‌شان به دهنشان می‌رسد نیز می‌توانند سیستم خنک‌کننده به مواکب بدهند.

وی با اشاره به پیش‌بینی افزایش جمعیت زائران افزود: سال گذشته در ایران و در عراق یکی از مشکلات، ایاب و ذهاب بود بنابراین چقدر خوب است هر کسی چند زائر را به مرز برساند. در این خصوص تا مردم به میدان نیایند مشکل حل نمی‌شود.

موسوی بیان کرد: درب خانه‌ها و حسینیه‌های خوزستانی‌ها باز باشد و از زائران به ویژه در زمان بازگشت، پذیرایی کنند.

وی با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، گفت: برخی می‌گویند تذکر می‌دهیم اما به ما متعرض می‌شوند. مساله حجاب مهم است. اگر در جامعه‌ای بی‌حجابی یا بدحجابی پیش آمد، برخی جاها گستاخی می‌شود.

وی عنوان کرد: حجاب موجب حفظ تعادل جامعه از نظر امنیت و آرامش، حفظ تحکیم بنیان خانواده، پیشگیری از فحشاء و فروپاشی نظم جامعه، جلوگیری از نگاه ابزاری به زن و ابتذال زن می‌شود. حجاب و پوشش برای ما مهم است و اگر نباشد اندلس بعدی رخ می‌دهد.

امام جمعه اهواز گفت: مردم می‌گویند ما به تکلیف خود عمل می‌کنیم اما آن کسی که باید وارد میدان شود، باید برخورد کند.

موسوی‌فرد بیان کرد: باید برخوردها بازدارنده باشند و اگر جوانی می‌خواهد جسارت کند، تنش بلرزد. مردم نیاز به حمایت دارند و باید امت حزب الله حمایت و اقتدار را ببینند.

وی با اشاره به مشکل تامین آب در غرب اهواز و خوزستان در منطقه دشت آزادگان افزود: به برخی از مسئولان پیشنهاد داده‌ام که ماشین آلات تهیه کنند و با احداث کانال به جای اینکه آب رودخانه کارون به سمت خلیج فارس برود به سمت شهرستان‌های غرب استان خوزستان انتقال یابد.

امام جمعه اهواز گفت: البته کشاورزان که بستر برای آن‌ها فراهم می‌شود و کشت می‌کنند نیز نباید گرانفروش شوند.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار