اردبیل - ایرنا - فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با اشاره به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری در زمینه لزوم امیدآفرینی و زدودن یاس و ناامیدی از جامعه گفت: رسالت اصحاب رسانه و خبرنگاران در زمینه تحقق این موضوع بسیار سنگین است.
کد خبر: ۱۱۱۹۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶ 08 August 2023

به گزارش تابناک ار دبیل و به نقل از ایرنا، سردار غلامحسین محمدی اصل روز سه‌شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز اردبیل به مناسبت روز خبرنگار از تلاش خبرگزاری ایرنا در انعکاس اخبار امیدبخش در جامعه و ارائه برنامه‌های کنگره ملی بزرگداشت سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل قدردانی کرد.

وی ادامه داد: روز خبرنگار پاسداشت خبرنگارانی است که به عنوان سربازان ولایت و پیروان ولایت در راستای انعکاس آرمان‌ها، پیام و اهداف مقدس نظام اسلامی ایران تلاش می‌کنند.

فرمانده سپاه حضرت عباس اردبیل (ع) در ادامه شهید محمود صارمی را انسانی مومن، متدین دانست که منش، سیره، حرف، سلوک و رفتارش برای همگان درس است و افزود: تکریم روز خبرنگار تکریم حق‌طلبی، صداقت، تلاش بی‌وقفه، شفافیت‌سازی در جامعه و ارج نهادن به دستاورد‌های انقلاب اسلامی است.

سردار محمدی اصل تصریح کرد: در شرایط فعلی نقش خبرنگاران نه تنها کمتر از فداکاری و ایثار شهدای دوران جنگ و دفاع مقدس نیست بلکه به مراتب در امیدآفرینی و از بین بردن یاس و ناامیدی، ایجاد اتحاد، انسجام و وفاق ملی در سطح کشور بیشتر است.

جنگ رسانه‌ای و تبلیغی دشمنان علیه نظام و انقلاب پیچیده‌تر شده است

وی افزود: جنگ تمام‌عیار رسانه‌ای و تبلیغی دشمنان علیه نظام و انقلاب در عرصه‌های مختلف رسانه‌ای، فکری و اعتقادی جریان دارد و لازم است به‌طور مناسبی از ظرفیت‌های مهمی که برای مبارزه در این جنگ داریم، استفاده کنیم.

فرمانده سپاه حضرت عباس اردبیل افزود: تولید محتوا و مهندسی پیام و انتشار رفته‌رفته پیچیده‌تر شده و در این شرایط نیاز به ایده‌های جدید هر روز بیش از قبل احساس می‌شود و رسانه‌ها و خبرنگاران باید بیش از پیش در راستای مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمنان تلاش کنند.

وی توجه و پرداختن به جوانان را از تاکیدات مقام معظم رهبری دانست و گفت: همه بیانات دوراندیشانه مقام معظم رهبری در یکی ۲ سال اخیر حول محور جوانان به عنوان آینده‌سازان کشور، امید و پناهگاه آینده ایران اسلامی بوده است.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل همچنین با اشاره به تلاش دشمنان در هدف قرار دادن افکار، عقیده، باور و اعتقادات جوانان تصریح کرد: امروز جنگ با دشمنان در این حیطه در مقایسه با جنگ هشت ساله و دوران دفاع مقدس به مراتب پیچیده‌تر، خطرناک‌تر و گسترده‌تر شده است.

سردار محمدی اصل ادامه داد: امروز نقش رسانه همانند نقش رزمندگان در دوران دفاع مقدس است و رسانه به مراتب برتری بیشتری نسبت به جنگ سخت دارد، امروز دیگر از صدای توپ و تانک خبری نیست و فقط صدای رسانه است، در دنیا هم وضعیت چنین است، دشمنان فقط به جنگ‌های داخلی پرداخته و از آن نتیجه می‌گیرند و باید هوشیار بود.

وی اظهار کرد: در هشت سال دفاع مقدس گنجینه‌هایی تربیت کردیم که امروز از آن بهره‌برداری می‌کنیم، اکنون بهترین نیرو‌های انسانی و تجهیزات را داریم، دشمنان با تمام وجود به جوانان کشور ورود کرده است باید همانند دوران مبارزه با کرونا که با اتحاد، انسجام، صداقت و دلسوزی مردمداری و مردم یاری کردیم، مولفه‌ها را رعایت کنیم تا آسیب‌پذیری در کشور نباشد.

رسانه‌ها به جهاد تبیین و جهاد خدمات‌رسانی بپردازند

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل در ادامه توجه به جهاد تبیین را از دیگر فرمایشات مورد تاکید مقام معظم رهبری دانست و افزود: نقش رسانه در این موضوع نامحدود بسیار خطیر است، چون اقشار مختلف در مناطق مختلف و گسترده می‌توانند از آن بهره‌برداری کنند.

سردار محمدی اصل افزود: مقام معظم رهبری همواره بر جهاد خدمت‌رسانی به مردم تاکید دارند، باید در مردم امیدآفرینی کنیم و هر کس در حطیه خود از دستاورد‌های انقلاب اسلامی دفاع کند.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با اشاره به خطاب مقام معظم رهبری به خبرنگاران که "اگر زحمات شما خبرنگاران نباشد لحظه‌ها هرگز ماندگار نمی‌شود" گفت: این مصداق بارزی است که اگر حضرت زینب (س) نبود امروز نامی از مسجد، منبر، رمضان، محرم، خطبه، بین‌الحرمین، تاسوعا، عاشورا، سینه و زنجیر نبود.

سردار محمدی اصل خاطرنشان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری خبرنگاران وقایع را حفظ می‌کنند و در اختیار مردم قرار می‌دهند، بدون این دوربین‌ها، قلم‌ها و دلسوزی خبرنگاران در تهیه و تنظیم اخبار و مطالب کار‌ها و اقدامات نظام تثبیت نشده می‌ماند، خبرنگاران آن‌ها را تثبیت می‌کنند.

وی افزود: مقام معظم رهبری نوشتن را عملی هنری می‌دانند که خبرنگاران باید هر چه می‌توانند ظرافت‌ها و زیبایی‌های ادبی و نگارشی را در نوشته و خبر بکار ببرند و یک متن زیبا و و آسان درست کنند، زیرا متن معضل و پیچ و خم‌دار مخصوص خواص فایده‌ای ندارد.

این یادگار دوران دفاع مقدس با تاکید بر لزوم تبیین اقدامات سپاه در محرومیت‌زدایی در استان اظهار کرد: یکی از معضلات مهم استان تامین آب شرب و کشاورزی است که در مدت زمان کم اقدامات فوق‌العاده‌ای توسط سپاه و بسیج در جای جای استان انجام شده است.

آبرسانی به ۱۱۱ روستای محروم اردبیل

وی به آبرسانی به ۱۱۱ روستای محروم استان اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها باید امیدآفرینی کنند که نظام تا چه اندازه وقت، زمان و هزینه گذاشته است، انتظار از رسانه‌ها دقت و صداقت در نوشتار و گفتار و بیان واقعیت‌ها است.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل افزود: بسیجیان تمام وجود خود را وقف عمران و آبادانی مناطق مختلف استان کرده‌اند، فعالیت‌های گروه‌های جهادی در نهضت خانه‌سازی، ترمیم و بازسازی رایگان ۳۵۰ مدرسه در مناطق مختلف استان و ساخت مسکن مددجویی مسکن بسیار چشمگیر است.

وی همچنین عقد قرارداد در ۴۵۴ روستای استان در زمینه آب، توزیع بسته‌های معیشتی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و ایستگاه‌های سلامت. پرداخت وام‌های اشتغال‌زایی و دایر کردن نیروگاه‌های خورشیدی هم برای درآمدزایی و هم کمک به دولت و جامعه را گوشه‌ای از اقدامات بسیج سازندگی سپاه پاسداران در استان اردبیل ذکر کرد.

سردار محمدی اصل افزود: ایجاد سد‌های کوچک در روستا‌ها، کانال‌کشی برای ساماندهی آب‌های کشاورزی در روستا‌ها، احداث جاده‌های بین‌مزارع، آسفالت‌ریزی و زیرسازی راه‌های روستایی و انجام کار‌های عظیم امیدآفرین در استان توسط انسان‌های بی‌توقع و بسیجیان انجام می‌شود که باید توسط رسانه‌ها بیان و منعکس شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار