امام جمعه موقت اهواز گفت: دشمنان بدانند که ملت ایران برای تحقق وعده‌های الهی و امامین انقلاب به وسیله امر به معروف و نهی از منکر، دفاع از حق، دفاع از مظلومان و تا نابودی اسرائیل و همه قداره بندهای دنیا از پای نخواهد نشست.
کد خبر: ۱۱۱۹۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱ 11 August 2023

حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی در خطبه‌های سیاسی عبادی این هفته نماز جمعه اهواز اظهار کرد: گاهی دشمنان با این ادعا که همه علیه مومنان هستند؛ تشجیع می‌شوند تا مومنان را تحقیر و بترسانند اما غافل از این هستند که خداوند با مومنان است و وقتی خداوند در کنار آن‌ها است از هیچ چیز نمی‌ترسند و همین رمز عزت مومنان است.

به گفته وی، خداوند به مومنانی که در برابر ناملایمت‌ها، کنایه‌ها، تمسخرها، فشارها تقوا پیشه کنند و صبور باشد عزت عطا می‌کند.

امام جمعه موقت اهواز یادآورشد: همانگونه که امام خمینی(ره) فرمودند؛ ملت ایران در عصر حاضر، تجلی کننده ملت باتقوا است و زمینه‌سازی انقلاب جهانی موعود را فراهم می‌کند.

انقلاب اسلامی نقطه شروع انقلاب جهان اسلام

وی تاکید کرد: امام خمینی (ره) بارها به مسئولان یادآور شده و فرمودند که انقلاب اسلامی محدود به مرزها نیست بلکه نقطه شروع انقلاب جهان اسلام به پرچم‌داری امام زمام (ع) است.

حجت الاسلام حاجتی با بیان این که هیچ گاه به اندازه امروز پرچم شیعه در طول تاریخ در اهتزاز نبوده است ادامه داد: بنا بر فرمایش معمار کبیر انقلاب؛ زمانی در نیجریه ۲ هزار شیعه وجود داشت اما اکنون تعداد شیعیان نیجریه به ۲۰ میلیون نفر رسیده است.

وی با اشاره به عداوت‌های مختلف با شیعه از زمان معاویه تاکنون بیان‌کرد: با وجود همه دشمنی‌ها چراغ شیعه روشن و پرچم اهل بیت در اهتزاز است.

امام جمعه موقت اهواز به قدرت حزب‌الله در لبنان و عقب نشینی اسرائیل در برابر حزب‌الله در برهه‌های زمانی مختلف اشاره کرد و گفت: اسرائیل مدعی چهارمین ارتش برتر دنیا است اما بارها در مقابل جوانان حزب الله ساکت شده و عقب کشیده است.

وی به وجه دیگری از هجوم دشمن که سوءاستفاده از نقاط ضعف برای هر گونه دسیسه‌چینی در مقابل ایران اسلامی است اشاره کرد و دشمن را به مگسی که روی زخم‌ می‌نشیند تشبیه کرد و گفت: هرچند امروز مشکلات و چالش‌هایی مختلفی وجود دارد اما جمهوری نسبت به چالش‌ها غلبه می‌کند.

حاجتی به اقدامات منافقین در نقاط مختلف کشور نسبت به جوانان انقلابی اشاره کرد و افزود: راه مقابله با دشمنان ابتدا تقوا پیشگی و روی آوردن به امر به معروف و نهی از منکر است.

مسئولان در اولویت امر به معروف و نهی از منکر

وی اولویت اصلی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر را مسئولان عنوان کرد و گفت: در وهله نخست مسئولانی که ترک فعل یا احتیاط بی‌جا می‌کنند و می‌ترسند باید امر به معروف و نهی از منکر شوند. مسئول باید برای مردم نوکری کنند و در همه زمان‌ها در صحنه باشند.

امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: دشمن در یکسال گذشته فشارهای متعدد بر جمهوری اسلامی را در بزرگترین پایگاه هوایی آمریکا و پنتاگون با کلید رمز "فریب عمیق" سازماندهی کرده است تا خیابان‌های ایران را صحنه نبرد علیه جمهوری اسلامی، ولایت فقیه و شهدا کند اما پس از گذشت یکسال نتیجه آن چه شد؟

وی به توقیف یکی از کشتی‌های ایرانی در خلیج مکزیک اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه بشکه‌های نفت این کشتی را گرفتند اما کسی حاضر به استفاده از آن نفت نشد و آمریکا این نفت را به هر کسی میداد آن را قبول نمی‌کردند چرا که از ایران می‌ترسیدند و ایران امروز از قدرت‌های دنیا است.

نگرانی انگلیس از نفوذ و قدرت سپاه

حجت الاسلام حاجتی ادامه داد: در مصاحبه سردبیر قدیمی‌ترین نشریه یهودی‌ها با بی بی سی به‌نقل از یکی از اعضای کابینه انگلیس عنوان شده که بزرگ‌ترین خطر برای بریتانیا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. اعضای کابینه انگلیس به صراحت می‌گویند شب‌ها از قدرت رو به افزایش ایران و نفوذ سپاه پاسداران خواب ندارند.

امام جمعه موقت اهواز تلاش‌های تفکرات اموی برای مقابله با دستگاه امام‌حسین (ع) اشاره کرد و گفت: تفکر اموی برای تعطیلی دستگاه امام حسین (ع) از هیچ تلاشی نگذشتند تا مردم از مواضع و رهنمودهای حسین(ع)، از انقلاب و رهبر حسینی فاصله بگیرند اما شاهد بودیم که امسال در آمریکا، لندن، آلمان و دیگر نقاط دسته‌های عزاداری چند هزار نفری راه افتاد که نشان می‌دهد دستگاه امام‌حسین (ع) قوی‌تر و باشکوه تر از قبل پیش می‌رود.

وی تاکید کرد: امروز روز نا امیدی دشمن‌ و پیروزی اسلام‌ و روز تحقق وعده‌های الهی به شرط در صحنه بودن است.

حجت الاسلام حاجتی افزود: تا آخرین نفس و قطره خون خود در این سنگر برای دفاع از ولایت فقیه خواهیم ایستاد و این ملت با مشت محکم بر سینه تمام دشمنان خواهد زد.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار