کد خبر: ۱۱۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲ 07 March 2015

شورایاری‌ها به‌عنوان نماد مدیریت شهروندمحور، تجربه‌ای متفاوت پیش‌روی مدیریت شهری در کشور قرار داده‌اند. شیوه‌ای که با همراهی و حمایت شورای شهر تهران و در پایتخت، به مرحله اجرا درآمد و با همه مسایل و مشکلاتی که با آن مواجه بود تاکنون توانسته، خدمات قابل‌توجهی ارایه دهد. پذیرش قواعد و لوازم فعالیت شهری شهروندان و مشارکت در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با رویکرد محله‌محوری، به‌طور طبیعی باید با استقبال همه نهادها و دستگاه‌های ذی‌ربط در کشور مواجه شود.

 با این حال نیاز به گفتن نیست که در دولت گذشته، استانداری و فرمانداری تهران چگونه با این پدیده و انتخابات آن مواجه شد و تا چه میزان، کار را برای برخی نمایندگان شورای شهر تهران که حامی و پیگیر شورایاری‌ها بودند، دشوار کردند. این امر در انتخابات دوره سوم، به اوج خود رسید و نشان داد که برخی گرایش‌های سیاسی، همچنان با نگاه خاص، به امور شهروندی و مدنی می‌نگرند. اما انتخابات این دوره، اولین آزمون دولت یازدهم در برگزاری انتخابات به‌شمار می‌رود.

 برگزاری منظم و توام با سلامت انتخاباتی که با مشارکت بسیاری از شهروندان تهرانی، چه در مقام کاندیدا و چه در جایگاه رای‌دهنده، برگزار می‌شود، حتما تمرین مناسبی برای امور اجرایی انتخاباتی آتی دولت خواهد بود...
 
اگرچه اجرای انتخابات با شهرداری تهران و نظارت بر آن، برعهده شورای‌اسلامی شهر تهران گذاشته شده است  اما در آیین‌نامه شورایاری مصوب شد تا فرمانداری‌های تهران، ری و شمیرانات به‌عنوان ناظر عالی در کنار استانداری محترم تهران، به ایفای نقش بپردازند.

از همین‌رو انتظار می‌رود وزارت کشور با تمام توان، به این امر بااهمیت، اهتمام داشته باشد. متاسفانه رد صلاحیت‌های صورت‌گرفته، نگرانی‌هایی را در میان کاندیداها و شهروندان دامن زد که با ورود هیات نظارت شورای شهر تهران و تعامل صورت‌گرفته با هیات اجرایی و شهردار محترم تهران، بالای ٩٠درصد رد صلاحیت‌ها، رفع شده و اکثر قریب‌به‌اتفاق نامزدها، تایید صلاحیت شده‌اند.

 تفاهم موجود میان ارکان برگزاری انتخابات و مشارکت قابل‌توجه شهروندان برای نام‌نویسی، نوید انتخاباتی پرشور در ٢٢اسفند را می‌دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار