هفتمین جشنواره کهن آوا‌های تنبور در روز‌های 30 و 31شهریور در موسسه فرهنگی هنری خانه تنبور دالاهو واقع در روستای بانزلانی در ۲ نوبت صبح و عصر برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۲۳۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵ 30 August 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از صدا و سیما خانه تنبور «دالاهو»  نفرات برتر راه یافته به مرحله نهایی جشنواره کهن آوا‌های تنبوررا معرفی کرد. 

در متن گزارش منتشر شده از سوی خانه تنبور دالاهو آمده است:
هفتمین جشنواره کهن آوا‌های تنبور و موسیقی کردی امسال در چهار بخش الف: ته رز‌ها (مقامات تنبور)، ب: تک نوازی (بداهه نوازی بر اساس مقامات و فرهنگ موسیقایی تنبور)، پ: آوا‌های کهن کردی (شامل: هوره، سیاه چمانه، مور و شاهنامه خوانی) و تکنوازی دیگر ساز‌های کردی (سرنا، دهل، دف، شمشال، دوزله و نرمه نای) و ج: گروه‌های تنبور و موسیقی کردی برگزار می‌شود.
شرکت کنندگان در این جشنواره در چهار رده سنی نونهالان: (تا پایان یازده سالگی)، نوجوانان: (ازآغاز دوازده سالگی تا پایان شانزده سالگی)، جوانان الف: (از آغاز هفده سالگی تا پایان بیست و دو سالگی) و جوانان ب: (از آغاز بیست و سه سالگی تا پایان بیست و هشت سالگی) به رقابت خواهند پرداخت.
دبیرخانه جشنواره پس از دریافت آثار ارسالی  در مرحله اولیه به بررسی و دسته‌بندی گروه‌های شرکت کننده پرداخته و داوری اولیه جشنواره روز جمعه سوم شهریور ماه با حضور داوران در خانه تنبور انجام شد.
پس از داوری، نتایج توسط هیات داوران جمع بندی و با توجه به جمع نمره اخذ شده توسط شرکت کنندگان در هر بخش و رده سنی، نفرات راه یافته به مرحله نهایی انتخاب و اسامی این هنرمندان روز دوشنبه ششم شهریور ماه اعلام شد.
هفتمین جشنواره کهن آوا‌های تنبور در روز‌های پنجشنبه سی ام و جمعه سی و یکم شهریور ماه در موسسه فرهنگی هنری خانه تنبور دالاهو واقع در روستای بانزلانی در ۲ نوبت صبح و عصر برگزار خواهد شد و راه یافتگان به مرحله نهایی جشنواره در این ۲ روز به اجرا خواهند پرداخت.
مراسم اختتامیه جشنواره نیز ساعت ۱۸ روز جمعه سی و یکم شهریور در خانه تنبور برگزار خواهد شد.
پس از برگزاری مرحله نهایی جشنواره، با توجه به نمره اخذ شده شرکت کنندگان در هر بخش و رده سنی، نفرات برتر جشنواره اعلام و در مراسم اختتامیه از آن‌ها تقدیر  خواهد شد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار