مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: ۴۳ تن فرآورده غیرقابل مصرف از یک کارخانه تولیدی سوسیس و کالباس در شهرستان کرمانشاه کشف و امحاء شد.
کد خبر: ۱۱۲۴۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰ 02 September 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «حسین حیدری» اظهار کرد: طی یک بازدید مشترک با حضور سربازان گمنام امام زمان (عج)، نماینده دادستانی، بازرسان اداره کل دامپزشکی استان و سازمان غذا و دارو از یکی از کارخانه‌های تولیدی سوسیس و کالباس در حوزه شهرستان کرمانشاه بیش از ۴۳ تن فرآورده خام دامی از این واحد کشف و ضبط شد.

وی افزود: این فرآورده ها شامل انواع ضایعات مرغ و دیگر ضایعات بدون هویت بود که‌ هیچگونه انطباقی با شرایط و موازین بهداشتی سازمان دامپزشکی نداشت و به طریق غیربهداشتی و غیر اصولی نگهداری می شد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه اضافه کرد: این میزان فرآورده طی ۲ بازه زمانی در تاریخ‌های هشتم و نهم شهریور ماه از محل کارخانه متخلف حمل و به صورت کاملاً بهداشتی امحاء و دفن شد.

وی ادامه داد: متخلفان به مراجعه قضایی معرفی و پرونده جهت سیر مراحل قانونی در حال پیگیری است.

دکتر حیدری بیان کرد: نظارت بهداشتی بر تولید و توزیع بهداشتی فرآورده‌های خام دامی در مراکز عرضه و سردخانه‌های نگهداری از وظایف اصلی سازمان دامپزشکی است.

وی یکی از اقدامات موثر و مطلوب برای ارتقای بهداشت عمومی را تشدید نظارت‌ها بر مراکز تولید و توزیع این محصولات دانست و افزود: تامین امنیت غذایی و ارتقای بهداشت موادغذایی با منشاء دامی از مهم‌ترین اهداف و اولویت‌های دامپزشکی به شمار می‌روند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از شهروندان خواست هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضای فرآورده‌های خام دامی توجه داشته باشند و فرآورده‌های خود را از مراکز مجاز تحت نظارت اداره دامپزشکی خریداری کنند.

وی همچنین توصیه کرد: شهروندان از خرید گوشتی که در کنار معابر، خیابان‌ها و جاده‌ها به صورت غیرمجاز کشتار می‌شوند به طور جدی خودداری کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار